JRK Startet 18.Mars.2022 Del på Facebook Startet 18.Mars.2022 Nytt prosjekt. Oppgradere til 20 Hk. Noen som har byttet ECM/ECU? Ser at Bakken Motor har lagt ut en forklaring, men lurer litt på siste delen om at motoren ikke må kveles? Gjelder dette under første oppstart eller når som helst i ettertid? Hva er det som eventuelt skal kunne kvele motoren, annet en tau i propellen, tett luftinntak? Skal denne dele nr.18 fjernes, eller skal alt bare demonteres for så og montere det sammen igjen? https://bakken-motor.no/faq/oppgrader-mercury-f-10-efi/ Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 18.Mars.2022 Del på Facebook Svart 18.Mars.2022 (redigert) Slik jeg leser og forstår det så må du ta av nr 18 før du starter motoren første gang etter oppgraderingen. Antagelig for å gi motoren mer luft etter som oppgraderingen gjør att motoren for mer bensin. Gjør du det ikke kveles motoren fordi den får for mye bensin og for lite luft. Redigert 18.Mars.2022 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 18.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2022 Tusen takk Pipe Høres fornuftig ut Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 18.Mars.2022 Del på Facebook Svart 18.Mars.2022 som pipe sier, del nr 18 må fjernes. Ganske grei jobb å gjøre . mener jeg betalte ca 2600 kr for ECU da jeg byttet i fjor Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 18.Mars.2022 Del på Facebook Svart 18.Mars.2022 @JRK ikke rart du ble forvirret av den forklaringen.. Pos 18 er en luftrestriktor som er en del av ombyggingen av en 20hk, til å bli en 10hk.. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 19.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2022 Tusen takk alle sammen, både for forklaringer og ikke minst mental støtte for at jeg ikke forsto Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 3.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2022 Om noen skal gjøre dette iettertid, så var det en svært enkel jobb Det er bare å løsne 3 skruer nr 12 og 2 stykk nr13. Når du da drar plasthuset vekk fra forgasseren lösner slange 19 0g 20. Gummi/plast muffe 19 drar du ut for hånd og tar bort strupningen 18. monter det sammen i motsatt rekkefølge. ECM'en var også enkel å bytte av med sidedekslet 6 skruer, og så var det 2 festeskruer på selve enheten. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 3.April.2022 Del på Facebook Svart 3.April.2022 Flott arbeidsbeskrivelse. Tror jeg skal be om at du skriver jobbeskrivelser for Bakken heretter Siden du har laget en utfyllende og god trådtittel vil mange få treff på din tråd og da får en god beskrivelse ekstra verdi Kvalitet @JRK... Kvalitet Sitér dette innlegget Link to post
RiverBgo Svart 21.Mai.2022 Del på Facebook Svart 21.Mai.2022 Hei JRK, Jeg er litt grønn når det gjelder motorer og ny her inne. Jeg klarte helt fint å bytte ECM med litt knoting, men ble veldig usikker på hvor den strupingen sitter og finner ingenting som ligner på tegningen 😬. Hvilket deksel er det snakk om ? Er det noen som har et bilde eller to .mvh L Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 22.Mai.2022 Del på Facebook Svart 22.Mai.2022 Restriktoren del nr 18, (skive m hull i midten) sitter i innsuget, som er del nr 11. Åpner ikke tegningen i innlegg 1 ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.