SY Johanne Startet 29.Mars.2022 Del på Facebook Startet 29.Mars.2022 (redigert) Til min store irritasjon fant jeg flere lekkasjer på septiktanken i min nye (brukt-)båt. Tanken er 20 år gammel og laget i aluminium så det er vel salt og urin som har tæret seg gjennom. Jeg trenger derfor ny. Ønsker meg aller helst en tank i rustfritt stål – alternativt ny i alu. Noen som kjenner noen på det sentrale østlandet som kan produsere dette uten alt for stort innhogg i lommeboka? Redigert 29.Mars.2022 av SYC34 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Om jeg skulle investert i ny septiktank ville jeg sterkt vurdert tank i plast. Med tank i plast slipper du å bekymre deg om nye lekasjer etter 20 år. Det finnes ferdige tanker i ulike størrelser å få kjøpt. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Komodo Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 (redigert) Plast er best til septik, ingen tvil om det. Men når jeg skal erstatte vår septiktank i aluminium fra 1984 blir det i syrefast 316L. En av årsakene er at tanken ikke er så stor, så jeg ønsker maks plassutnyttelse. Skal man få det med en plasstank må den sveises opp av PE plater. En annen årsak er at septiktank i syrefast holder lenge nok. Vår alutank fra 1984 har jo holdt veldig lenge, til tross for at alu er dårligere enn 316 til formålet. Jeg har forøvrig en bekjent som hjelper meg med å lage tank til en god pris. Det gjør jo også valget veldig enkelt Redigert 29.Mars.2022 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Roger jo Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 (redigert) Komodo skrev for 1 time siden: Plast er best til septik, ingen tvil om det. Men når jeg skal erstatte vår septiktank i aluminium fra 1984 blir det i syrefast 316L. Enig 316l er bra mulig en av disse er sikket flere rundt Oslo https://www.gulesider.no/rustfri+sveise+industri+oslo/bedrifter fik "skreddersydd" min i 1990 Skiens Rustfri Industri AS 35 50 97 20 flere anbud er lurt. Lag en tegning og send rundt. Mulig du kan "skreddersy " den, for å øke volumet. PS. Er det noen som har vridd opp en klut i varmt vann og lagt den på en septiktank i plast og luktet på kluten etter 1 time? Redigert 29.Mars.2022 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
SY Johanne Svart 29.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Takker for tips. Plast vil jeg helst unngå. Det er trangt og standardtanker vil ikke passe. Skal ta en ringerunde fra Gule sider. Sendt deg PM, @Komodo. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Rustfritt tank er bra,men du bør sitja når du får prisen Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Plastinvent støper vel tanker etter mål men mulig det blir uforholdsmessig dyrt for bare en. Sitér dette innlegget Link to post
NorSiglar Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Thomic Aluminium i Arendal har laget flere Rustfri tanker for meg etter mål, kjempe fornøyd! God service. Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Jeg fikk Industri Lambertseter AS til å lage septiktank i rustfritt/syrefast. Og plast er heller ikke feilfri. Jeg fikk en sprekk i bunnen av plasttanken. Tok ut plasttanken og tok den med til IL og ba dem lage en nøyaktig maken. Og det til en grei pris. Sitér dette innlegget Link to post
bjorn.bjerke@online.no Svart 10.April.2022 Del på Facebook Svart 10.April.2022 Husk at "rustfri" ikke er en tilstrekkelig betegnelse. Det må være syrefast. Forøvrig så brukes tanker av kompositt på mange nye ferger i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.April.2022 Del på Facebook Svart 10.April.2022 Materialet i stål heter AISI 316L. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.