Lars Marius Startet 2.April.2022 Link til dette innlegget Startet 2.April.2022 Hei! Skal til Sverige i sommer. Må få satt inn en ventil på tømmeslangen min opp til en skroggjennomføring. Spiller det noen rolle hvor på septikslangen min jeg setter inn en ventil? Bildet viser slangestussen før bunnventilen. Her er det plass å få satt inn en 3-veis Y-ventil. Synspunkter? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 2.April.2022 Link til dette innlegget Svart 2.April.2022 Lars Marius skrev 1 time siden: Synspunkter? Det er bunn ventilen i tanken vi ser , hva er i andre enden? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Kanalkapteinen Svart 2.April.2022 Link til dette innlegget Svart 2.April.2022 Er det tømmepumpe på denne, eller frittfallstank? Hvis pumpe, må ventil for dekkstømming stå før pumpa. Du må også sørge for skikkelig lufting til tanken så den ikke skades av vakuumet fra tømmestasjonen. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Lars Marius Svart 3.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2022 Hei Dette er en NB 870 med elektrisk toalett, septiktank og bildet viser ventilen for tømming til sjø. Lufting av tanken er ok. Kan ventilen settes inn ca 40 cm før gjennomføingen til bunnventilen (tømmeventil i bunnen av båten)? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 3.April.2022 Link til dette innlegget Svart 3.April.2022 (redigert) Forstår jeg rett, er den slangen i et fritt fall system og du kan sette inn et T stykke hvor det er lettest å komme til. Bare husk på ha ventilen i skutesiden stengt ellers blir det flære . Spyl opp luftingen så du er sikker på at det kommer inn nok luft. jeg er fornøyd med denne dekksgjennomforingen må være EN ISO 8099:2000. standar Redigert 3.April.2022 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 3.April.2022 Link til dette innlegget Svart 3.April.2022 Hulda har T-stykke og slange opp til godkjent dekksgjennomføring (et par forskjellige standarder), fungerer helt utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Marius Svart 3.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2022 Takk for nyttige svar. Vennlig hilsen Lars M Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 3.April.2022 Link til dette innlegget Svart 3.April.2022 Roger jo skrev for 13 timer siden: jeg er fornøyd med denne dekksgjennomforingen må være EN ISO 8099:2000. standar Dette er samme som jeg har. Når vi var på verdens ende i sommer passet ikke tømmestasjonen da det var en annen type jeg ikke har sett før og heller ikke husker hvordan så ut Det er kanskje den andre standaren @Hulda snakker om? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.April.2022 Link til dette innlegget Svart 3.April.2022 Jeg husker hva jeg har. Det er to standarder. Ut av ren flaks, har jeg fått tak i den som ble besluttet å være den gjeldende. Uansett er de tømmestasjonene jeg har vært borti hatt en gummitutt som passer uansett. Den plassen jeg en gang skulle tømme med skrudings, var det noen som hadde stjålet hele greia. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.