Jump to content

Dass - hva er bra ?


Suzuki

Recommended Posts

tenkte skaffe meg en ny dass i båten.

 

Den skal være manuell, det er det eneste jeg har bestemt meg for..

 

Spm. blir da, hva er bra, og hva er bare driten ? :lol:

 

Har hørt at RM69 duger bra; er denne dugandes ? Taylor Blake, eller Baby Blake, utgår. De som kjenner disse, veit hvorfor..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Hei. Jeg lurer litt på hvorfor du mener det er best med manuell dass? Har jeg gått glipp av noe. Har byttet dass i mine 3 siste båter. Fra manuell til elektrisk. Sist kjøpte jeg et lukket stort TMC dass med el.pumpe/kvern. Her får jeg plass til begge skinkene, og tro meg det er deilig . Den er meget stillegående og tømmer skåla kjapt. Eneste motargument er at en kan gå tom for strøm. Men det har jeg aldri opplevd, og vi ligger helst i uthavn.

Link to post
Share on other sites

Kjøp Jabsco!!!! Kjempedass. Vi byttet til en slik for 2 år siden og har bare godt å si om den. Vår er manuell og pumpen fungerer helt utmerket. Kjøp den største modellen dersom du har plass. Selv en av våre venner med 150 kilo kropp har god plass til rompa og familiejuvelene på innsiden av ringen. For hos oss har til og med gutta sitteplikt på toalettet uansett om vi ligger i ro eller er under fart. Det er gubben selv som innførte denne reglen.

 

Lykke til.

 

 

mvh

Charente

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Kjøp RM :nono: holder skiten der den hører hjemme. Aldri hatt problemer.

Men en større bolle hadde vært behagelig, da går det an å bli der en stund (det er en grunn for at det ikke ligger slike hauger med blader på toalettet i båten slik som hjemme), men også for treffsikkerheten.... :lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Har egentlig ikke noe å bidra med på dassfronten, men må bare fortelle hvor fornøyelig denne tråden egentlig er - og ikke minst hva den sien om oss her på plassen.

 

Jeg sitter og leser litt i tråder og kona sitter på sitt forum ved siden av.

 

Så kikker hun litt bortom og leser litt over skulderen min og hun leser litt nedover denne tråden, mens hun holder på å le seg skakk - noe jeg jo forsåvidt kan skjønne om du ikke er i den rette modus.

 

:lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Har du plass ombord ...? :lol::lol:

Jeg vet ikke om det er bedre å sitte eller stå for å tisse der, jeg? :eek:

 

Jeg trpor jeg holder meg til jeg kommer hjem, jeg........ :diving:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

I fjor bytta vi til TMC med stor skål. Deilig å sitte på, men pumpa ble "trå" nesten med en gang.

 

Tja, titta på TMC på maritim på lørdagen. Synes den så " drita-dårlig" ut jeg, med sitt plast sete og lokk. Den var grei ellers altså ?

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...