Jump to content

6 HK Mercury slurer, men har fått ny propell

finnmarken

Recommended Posts

Propellen står på splines i hele propellakslingens lengde. Om det skal slure her må propellen være så løs at den forsvinner straks du setter motoren i bakk. 

Vi har samme motor på en Zodiac 240, dog er motoren fra 2012. Dette fungerer utmerket. Kan du beskrive nærmere hvordan du opplever at det slurer, i hvilke situasjoner. 

Redigert av Brigg (see edit history)

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Takk for tips. Jeg snakket med verkstedet igjen i dag. Vi ble enige om å prøve litt til og evt. ta kontakt igjen over påske. Han mente jeg kunne forsøke å se på tiltingen også. Har ikke fått testet dette, men må vel innrømme at jeg ikke har så mye tro på det siste.

Ja Andora, det kan jo hende den suger luft, men jeg tror ikke det fordi det virker som jeg må ta ned gassen før jeg gir på igjen. 

Ja Honduras, det er jo en mulighet det å sjekke det. Dog er det vel merkelig hvis vulkingen ryker ved første tur?

Han på verkstedet kunne jo ikke utelukke at det kunne være noe annet, og at han evt. måtte sjekke om det var noe feil i undervannshuset, men at det var lite trolig med en så ny motor. 

"raper" det over nede i giret så tenker jeg lyden hadde vært en helt annen...

jeg ville prøvd å merket med tusj for å se om ting flyttet seg.  Sjansen er nok ikke stor for å få 2 propeller på rad med dårlig vulking, men mistenker det er det som har skjedd her

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Styrogstell skrev 35 minutter siden:

Hadde en propell som slura.

Drilla ned 5 - 6 skruer i gummien. Funka som faen.

Virka siden. Gjort tunge slep etc. Ikke anbefalt av noen, bortsett fra meg som gjorde det og som i ettertid tenker hvor idioter folk er som kjøper og kjøper  når ting kan repareres.

Det kan godt være det virker, men ville du gjort dette om du hadde en ny motor med ny propell som var i garantitiden?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...