Jump to content

115 hk yamaha dør ved gasspådrag på sjøen, men ikke på land.

V-max Hansen

Recommended Posts

Hei. 

Har en 115 hk yamaha som stopper ved fult gasspådrag når den er på sjøen. Tar jeg det rooolig går det greit. Står den på land (med kjøling) er det ikke noe problem. Skal sies at det oppstod etter at jeg ble anbefalt å spraye inn i forgasseren engintuning spray. 

IMG_20210228_132336.jpg

Hopper bukk over spøkelsene som ikke kan forklares men det du beskriver når du gir full gass er ett typisk forgasser problem.
Nærmere forklart så er det akselerasjons pumpen i forgasseren som ikke gir bensin.
Så er det forgasser på motoren er det stedet å begynne.

antar dette dreier seg om en totakter?   Meg bekjent ikke aks.pumpe på disse.

For meg høres det ut som problem med bensintilførsel, flottørhusene suges tomme. 

Å få fullt turtall på land uten motstand, krever mye mindre bensin enn når båten er på vannet og skal i plan

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Velkommen til Forumet. Takk for at du har gjort en god jobb med å lage en beskrivende trådtittel, men du må også huske at full motorkode er fullstendig nødvendig.

Vi vet ikke om det er en 1981 V4 2T eller en 2022 4T....

Har du brukt samme tanken når du kjører på land?

Har du blære på slangen fra tanken til motoren? Hvis ja så prøv å pumpe desperat på blæra når det oppstår og se om problemet forsvinner.

• 2 år senere...

Hei. Hva skjedde i denne saken? Jeg har tilsvarende problem på min 98 modell. 

har byttet alle bensingslanger og rengjort gassere. Ingen endring. Dør så fort jeg prøver å belaste motor. 

Har også prøvd med ekstern tank. Ingen forskjell. Kan reedventiler være ett problem? Eller snakker vi tenningsmodul?

Vestfjord 17 - Prosjekt!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...