JRK Startet 14.April.2022 Del på Facebook Startet 14.April.2022 Hei, disse motrene fre Mercury har ekstra lang styrekult, noe som gjorde det nesten umulig å sitte på den bakre tofta på min Grand 300 og kjøre.Samtidig hadde jeg lyst på rattstyring. Denne får man jo på Biltema for Kr.1200,-, Men en ekstern gass gir/kontroller koster jo Kr.3-4000,- Da ble det egensnekret løsning da hele styrekult er avtagbar med bare 1 stk 8 mm umbrakoskrue. Kanskje andre kan nyhttigjøre seg ideen. Utover dette er det lett og ta utturteller signal og strøm til plotter og lanterne selv om motoren ikke er levert med ladespole for batterilading. En gammel uttrangert plotter pod fikk duge som styrekonsoll Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 14.April.2022 Del på Facebook Svart 14.April.2022 Flott løsning og super deling Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 14.April.2022 Del på Facebook Svart 14.April.2022 Snedig den der, motoren hadde jo allerede fjernstyring påmontert. Men kordan i alle kan du ta ut strøm når der ikkje er strømspole Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 15.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2022 (redigert) Det er jo strømspole til den interne elektronikken, ECU og sensorer. Men ladeviklingen på 145W er ikke der. Lagde en likeretter med strøm og spenningsbegrenser begrenser. Plotter, instrumenter og lanterne bruker maks 0,8 A ved 12 volt, Da satte jeg maks strøm til disse på 0,9 ampere. Dette for å begrense strømtrekket så mye som mulig. Det var jo bare å prøve og se, og det gikk bra. Om ikke hadde jeg skaffet en ny stator med ekstern lading og regulator. Men det hadde kostet 3 ekstra lapper. For de som er ekstra observant, å kan selve styrekonsolet flyttes frem og tilbake for å tilpasses både liten og stor, med hjelp av 4 sorte knotter. Redigert 15.April.2022 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 18.April.2022 Del på Facebook Svart 18.April.2022 Fin løsning . Har samme motor på en liten Zodiac rib. Fikk ikke tilta opp motoren pga styrekulten kom i veien for den bakerste tofta så måtte fjerne denne.Av og til spennende å sitte på pongtongen å styre 20 hk spessielt når en er alene i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.