Jump to content

Generator - 10 kw volvo md 11

Sløvi

Recommended Posts

Motoren stopper ved at solenoiden mister strøm og trekkes inn. Oljetrykksmåleren (trodde jeg) var den eneste som aktivt må «bevege» seg for at motoren skal fortsette å gå etter at jeg har sluppet overrideknappen. Jeg innbilte meg at de andre to var motsatt og kun skulle aktivere ved for høy temp eller last.men takk. Jeg prøver det du sier. 

Hei, du må følge reglene for å Poste på dette Forumet.

Du kan endre på tråden din 2 timer etter posting.

https://baatplassen.no/i/terms#baatforumet

Trådtittel skal være beskrivende.

Feks Volvo MD11 10Kw generator - stopper når jeg slipper override knapp

Om du ikke endrer så risikerer du at tråden stenges av Moderator og det ønsker jo ingen.. håper du rekker å endre  :thumbsup:

Redigert av dieselfan (see edit history)

På de jeg har vært borti har det vært doble givere både for temperatur ,oljetrykk og kjølvann/eksos. Strømmen går igjennom når alt er i orden. For varmt vil temperatur eller eksos temperatur bryte kretsen. Oljetrykk bryter kretsen når det blir for lite trykk. Derfor denne knappen som må holdes inne ril oljetrykket er oppe. Kopler du deg forbi en og en i kretsen ser du hvilken som ikke slipper igjennom strøm. 

På eldre generatorer uten noe styringselektronikk er det neppe noe rele.

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...