Sløvi Startet 17.April.2022 Del på Facebook Startet 17.April.2022 har 10 kw volvo md 11. generator. autostopp på oljetr., temp og last. Starter fint Men stopper med en gang jeg slipper override knapp. Oljetrykk er ok, ikke varm og ingen belastning. Har bytte oljetr giver. Ikke bedre. Tips? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 17.April.2022 Del på Facebook Svart 17.April.2022 Det er oljetrykksgiver til overridesystemet du har byttet? Hva med temperaturgiveren? Sitér dette innlegget Link to post
Sløvi Svart 17.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2022 Motoren stopper ved at solenoiden mister strøm og trekkes inn. Oljetrykksmåleren (trodde jeg) var den eneste som aktivt må «bevege» seg for at motoren skal fortsette å gå etter at jeg har sluppet overrideknappen. Jeg innbilte meg at de andre to var motsatt og kun skulle aktivere ved for høy temp eller last.men takk. Jeg prøver det du sier. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 17.April.2022 Del på Facebook Svart 17.April.2022 (redigert) Hei, du må følge reglene for å Poste på dette Forumet. Du kan endre på tråden din 2 timer etter posting. https://baatplassen.no/i/terms#baatforumet Trådtittel skal være beskrivende. Feks : Volvo MD11 10Kw generator - stopper når jeg slipper override knapp Om du ikke endrer så risikerer du at tråden stenges av Moderator og det ønsker jo ingen.. håper du rekker å endre Redigert 17.April.2022 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 17.April.2022 Del på Facebook Svart 17.April.2022 Jeg vet ikke hvordan systemet ditt er satt opp, men lurer på om det er egen oljetrykksensor, tempsensor og sikkert et relê som legger ut ved overlast, som går til override/safety-systemet. Oljetrykksmåleren tviler jeg på har noen forbindelse med dette. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 17.April.2022 Del på Facebook Svart 17.April.2022 På de jeg har vært borti har det vært doble givere både for temperatur ,oljetrykk og kjølvann/eksos. Strømmen går igjennom når alt er i orden. For varmt vil temperatur eller eksos temperatur bryte kretsen. Oljetrykk bryter kretsen når det blir for lite trykk. Derfor denne knappen som må holdes inne ril oljetrykket er oppe. Kopler du deg forbi en og en i kretsen ser du hvilken som ikke slipper igjennom strøm. På eldre generatorer uten noe styringselektronikk er det neppe noe rele. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Sløvi Svart 18.April.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2022 Takk . Der er ikke instrument på olje og temp. Kun givere og autostopp.jeg prøver det du sier. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.