Vhf uten lyd hva er mest sannsynlig årsak?
-
Similar Content
-
By Blouberg
Fikk opp AIS-MOB nødmelding i dag. Kort til etterpå ble signalet borte, så jeg håper og tror det var en utilsiktet aktivering av MOB sender.
Prøvde å lokalisere signalet på plotteren, men det fikk jeg ikke til. Jeg trodde ved å gå inn på alarmen på plotter ville posisjonen komme opp. Mulig det var fingertrøbbel fra meg. Noen med erfaring fra slike enheter som kan ha en forklaring på at posisjonen ikke kom opp?
AIS mottakeren er en Garmin 215i som er koblet opp mot en Garmin 7410 plotter
-
By Trophy
VHF sluttet å virke. 12v inn ok. 23 år gammel, bare å kaste eller mulig å reparere ?
-
By Blouberg
Tenker å supplere med en håndholdt VHF, ser mye bra sies om Icom IC-M94DE. Noen som kan bekrefte at man kan legge inn fritidsbåt frekvensene på denne (L1-L3)
Har skummet manualen uten å finne noe om disse kanalene.
/frode
-
By John_Kr
Hei
Har søkt litt rundt for å finne svaret, men det ender opp med e-mail til Telenor og nytt innlegg her.
Jeg har solgt båten, venter på ny levering, men jeg har beholdt VHF'n. Når jeg får ny båt så registrerer jeg den inne hos Telenor, da får jeg vel nytt Kallesignal og MMSI kode...
Spørsmål;
Vil jeg få ny MMSI kode ved båtbytte?
Hvordan får jeg endret MMSI koden på VHF radioen (ICOM IC-M93D)?
-
By Kobben
Har ein eldre VHF ombod, Shipmate RS8300, som i følge manualen skal kunne koplast til NMEA 0183. Det ser ut som det er ein AUX inngang med ei slags "telefonplugg" kopling med en 6 eller 4 pins plugg (sjå bilde under). Det eg lurer på er om nokon veit korleis eg koplar denne pluggen, det er vel berre to ledere som vert nytta her, men eg er usikker på kva kontakter dei skal koplast til. Er det nokon som veit det?
Kobben
-
Recommended Posts