Willmann Startet 20.April.2022 Del på Facebook Startet 20.April.2022 Hei. Jeg skal mulig kjøpe eldre/brukt Mercruiser 4.2 med bravo 2 drev og transom. Idag har jeg en 2000-mod. Mercruiser 4.2 med bravo 3 drev påmontert. Er det mye som må gjøres ved drev, akterspeil, koblinger, trimsylindere, e.l. for å sette inn den nyinnkjøpte eldre/brukte motoren med bravo 2 drevet? Det kan også hende at mitt bravo 3 drev er bedre enn det nyinnkjøpte bravo 2 og at jeg da ønsker å bruke dette istedet. Er det mye som må tilpasses om jeg ønsker å bruke mitt bravo 3 drevet på motoren som tidligere hadde bravo 2? Håper spørsmålene var forståelige og at noen har kunnskap og dele med meg om dette :-) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 20.April.2022 Del på Facebook Svart 20.April.2022 Det går fint. På min bayliner 2858 2000 modell kjøpte eg ny mercruiser 4,2 og bravo 2x i 2006. Etter 1 sesong byttet eg til bravo3×. Mye bedre kontroll ved bakking. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Teerex Svart 20.April.2022 Del på Facebook Svart 20.April.2022 I prinsippet er vel Bravo 1, 2 og 3 kompatibel med hverandre i forhold til motorinstallasjon, transom osv. Transom er lik, det er bare selve drevet som er forskjellig. Altså med forskjellige bruksområder og kompleksitet. Bravo 3 er best for effektivitet, akselerasjon og manøvreringsevne. Mens Bravo 1 er rimeligere og Bravo 2 har større propelldiameter enn Bravo 1 for bruk på tyngre men ikke så raske båter. Ellers så er det naturligvis en fordel med et X eller XR drev i forhold til standard drev når man setter det bak en sterk dieselmotor. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 17.Mai.2022 Del på Facebook Svart 17.Mai.2022 Det er forresten kommet en ny "bell housing" som visst nok er rimeligere enn den gamle. Gir visstnok bedre kjøling og bedre beskyttelse mot korrosjon. Alt som trengs i tillegg er et kit med ny slange. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 17.Mai.2022 Del på Facebook Svart 17.Mai.2022 Videoen over viser også at man kan relativt enkelt kan modifisere gammel bell housing for å bruke ny design slange. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.