hnrk Startet 4.Mai.2022 Del på Facebook Startet 4.Mai.2022 God morgen! Har satt ut båten nå, men det ser ikke ut til at den tar inn kjølevann. Noen ide hvorfor? Alpha drev 2. Krana er åpen 😊 Sitér dette innlegget Link to post
hnrk Svart 4.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2022 Ordna seg! Fikk tips om å fylle vann på kjølesystemet, da ble alt så meget bedre Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 4.Mai.2022 Del på Facebook Svart 4.Mai.2022 Ja, det er ofte det som gjør susen etter at kjøle kretsen ikke har sett vann på et halvt år. Ikke dumt med ny impeller heller, godt innspurt med fett. Sitér dette innlegget Link to post
hnrk Svart 4.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2022 3 hours ago, Lazyjack said: Ikke dumt med ny impeller heller, godt innspurt med fett. Ja, det blir neste prosjekt. Ser ut til at det er trangt der impelleren sitter, men det går vel på et vis :) Sitér dette innlegget Link to post
hnrk Svart 4.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2022 Etter å ha sendt noen bilder til servicemann har jeg nå fått greie på at impelleren er i drevet, under vann. Så da får jeg satse på at den holder ut sesongen 🤞 Sitér dette innlegget Link to post
Marqies Svart 4.Mai.2022 Del på Facebook Svart 4.Mai.2022 Litt spesiell løsning dette med vann fra drevpumpe, bildet viser jo vannintak inne i båten, går vannet ut i drevet igjen til pumpen der? Sitér dette innlegget Link to post
hnrk Svart 4.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2022 3 hours ago, Marqies said: Litt spesiell løsning dette med vann fra drevpumpe, bildet viser jo vannintak inne i båten, går vannet ut i drevet igjen til pumpen der? Litt usikker, men sånn jeg har skjønt det så er motoren ferskvannskjølt i et lukket system som blir avkjølt med saltvannet fra pumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 4.Mai.2022 Del på Facebook Svart 4.Mai.2022 Alpha drev 2. Hva betyr det? Meina du bravo 2 ? Alpha har impeller i drevet og kan ikkje benytte seg av det vanninntaket man ser under sjøvannsfilteret. I såfall er impeller tatt bort og du har sjøvannspumpe på motoren istadenfor. Sitér dette innlegget Link to post
hnrk Svart 4.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2022 Litt upresist av meg ja: Drevet er Alpha One Gen 2. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 4.Mai.2022 Del på Facebook Svart 4.Mai.2022 Ok men ka har det sjøvannsfilteret med det å gjøre? Det ser ut til å være koblet til et vanninntak i bunn og deler seg etter filteret. Meget merkelig opplegg. Du må nesten ta et bilde av heile rukla i front av motor for vannet fra et alpha drev kommer ikkje inn den veien i det heile tatt Sitér dette innlegget Link to post
Lucky7s Svart 5.Mai.2022 Del på Facebook Svart 5.Mai.2022 På min 4,3 med Alpha, ferskvannskjølt med varmeveksler, er det sjøvannspumpe på motor og inntak i båten. Impeller i drev er ikke fjernet, men det går ingen slange inn på transom. Transom er "plugget" men det løper vann gjennom drevet, som kommer ut gjennom slangestussen. Om dette bidrar på noen måte til å kjøle drevet kan tenkes, men må iallefall sette vann både på drev og sjøvannsinntak på båten når den kjøres på land, for å ikke svi av impellere. Sitér dette innlegget Link to post
hnrk Svart 5.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2022 6 minutes ago, Lucky7s said: men må iallefall sette vann både på drev og sjøvannsinntak på båten når den kjøres på land, for å ikke svi av impellere. Takk for tips! Høres ut som du har samme løsning for meg . Lurte veldig på hvordan jeg skulle kjøre motoren trygt på land før utsetting, men her var jo svaret 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.