Jump to content

Vårstart av utenbordsmotor.

knutosan

Recommended Posts

Ikke noe galt med å kjøre motoren på muffer - når som helst. Jeg gjør det hver gang motoren taes opp av vannet og ikke skal brukes på noen uker. Og for 2 uker siden gjorde jeg det før jeg satt den på båten, for jeg ville vite sikkert at den startet før jeg tok bryet med å montere den på båten.

Bare husk å skru på vannet. Det er ikke mer enn 15-30 sekunder uten vann som skal til før impelleren tar skade.

Redigert av AMelbye (see edit history)
AMelbye skrev 1 time siden:

@Krimart det var rart - det er jo ganske vanlig å kjøre båtmotor på muffer. Var impelleren gammel?

Ja, ganske vanlig men brant to impellere med to forskjellige muffer. Prøvde først en med inntak bare på den enn siden, kjøpte så en med dobbel. Begge brant impelleren som gang to var brukt bare et år, dvs 15-20 timer drift ( seilbåt ) så det ble stamp. Tror årsaken er designet på min påhenger som ikke er optimalt for muffe. 

Redigert av Krimart (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...