knutosan Startet 22.Mai.2022 Del på Facebook Startet 22.Mai.2022 Jeg er klar til vårsesong og skal snart sjøsette...tenkte å prøvestarte min Mariner utenbordsmotor på land med å bruke slike "klemmer"som presses over vanninntakene på underhuset.. kan dette skade en vintertørr impeller ?? Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 22.Mai.2022 Del på Facebook Svart 22.Mai.2022 Tvert imot hjelper vanntrykket i gang pumpinga Sitér dette innlegget Link to post
Nordkapp16.5 Svart 22.Mai.2022 Del på Facebook Svart 22.Mai.2022 (redigert) Ikke noe galt med å kjøre motoren på muffer - når som helst. Jeg gjør det hver gang motoren taes opp av vannet og ikke skal brukes på noen uker. Og for 2 uker siden gjorde jeg det før jeg satt den på båten, for jeg ville vite sikkert at den startet før jeg tok bryet med å montere den på båten. Bare husk å skru på vannet. Det er ikke mer enn 15-30 sekunder uten vann som skal til før impelleren tar skade. Redigert 22.Mai.2022 av AMelbye (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 23.Mai.2022 Del på Facebook Svart 23.Mai.2022 Jeg har dårlig erfaring med muffer, impeller gikk dukken. Honda 8hk… Sitér dette innlegget Link to post
Nordkapp16.5 Svart 23.Mai.2022 Del på Facebook Svart 23.Mai.2022 @Krimart det var rart - det er jo ganske vanlig å kjøre båtmotor på muffer. Var impelleren gammel? Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 23.Mai.2022 Del på Facebook Svart 23.Mai.2022 Det skal ikkje være mulig. Men uansett en liten stamp er nå ikkje så vanskelig få tak i sku man tru. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 23.Mai.2022 Del på Facebook Svart 23.Mai.2022 (redigert) AMelbye skrev 1 time siden: @Krimart det var rart - det er jo ganske vanlig å kjøre båtmotor på muffer. Var impelleren gammel? Ja, ganske vanlig men brant to impellere med to forskjellige muffer. Prøvde først en med inntak bare på den enn siden, kjøpte så en med dobbel. Begge brant impelleren som gang to var brukt bare et år, dvs 15-20 timer drift ( seilbåt ) så det ble stamp. Tror årsaken er designet på min påhenger som ikke er optimalt for muffe. Redigert 23.Mai.2022 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 23.Mai.2022 Del på Facebook Svart 23.Mai.2022 Må sette på vatnet også. Full guff Sitér dette innlegget Link to post
Nordkapp16.5 Svart 23.Mai.2022 Del på Facebook Svart 23.Mai.2022 en liten stamp eller et oljefat er ikke vanskelig å få tak i - men for min del er det en stor ting som må oppbevares et eller annet sted de 360 dagene i året jeg ikke bruker den. Muffa tar mindre plass og heldigvis har den ikke gitt meg problemer så langt... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.