I og PK Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Solbris II skrev 7 minutter siden: Da er vi underveis!?? Vi har plukket opp @sap_2000 og satt nesa mot Skudesneshavn for topping av tankene! Skuta går utrolig fint i 22 knop. Maskinene er noen skikkelige malende dyr! Finnes ikke ulyd! Utrolig nykonfirmert behagelig i sjøen! Dette blir en knalltur!? Vi velger å overnatte i Tananger i kveld! Da bil vi få medsjø i morgen! Beffen? Nydelig dash! God plass!9 Sap2000 er på plass!?? Arnt er godt i gang bak rattet!? God tur? Ser ut som en skikkelig DIGG båt? Link to post
Chilli Solbris Svart 25.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 (redigert) En liten rundtur! Eiers svigerfar er mer enn fornøyd?? Andre er også på tur! Gode senger! Gode fine bad! Fin trapp til fly! Captains cabin Byssa God plass på akterdekk Redigert 25.Mai.2022 av Solbris II (see edit history) Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 25.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 I og PK skrev 39 minutter siden: God tur? Ser ut som en skikkelig DIGG båt? Ledig! Virkelig!??? LALUNA II skrev 43 minutter siden: Ikke fått opp noe AIS enda? Søk på Triple ANA Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Da er jeg kommer ombord i østlandsekspressen. Hadde bestilt billett med sofaplass for slumring underveis, men nå har konduktøren jaggu tatt sofaen selv ? på vei ut mot Ryvarden og slettta om litt. båten går silkemykt og stille som et tog ? Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 25.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2022 Fant dere https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:5.2/centery:59.4/zoom:10 Flott båt Ser på været nå og det ser ut til å komme tidligere kan bli friskt nedover i morgen 12-13 ms V-NV Obrestad Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Vært litt knapt med oppdateringer her men det har gått i ett. Mye å sette seg inn i og litt småsnags å finne ut av. gikk ned til Skudeneshavn i går og tanket. Så gjennom kvitsøy og inn ril Tananger hvor vi lå i natt. hadde en strevsom tur ut mot jærens rev. Mye sjø fra NV så fikk svingt oss skikkelig frem til vi rundet. Nå er vi på vei nedover mot Egersund med sjøen skrått i hekken og alt er mye mer behagelig ?. Mvh. SAP Link to post
nie Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Godt å høre at alt er vel?....uvanlig langvarig stillhet? Ser ut som det lugger litt med AIS-signalene ? Link to post
Bonus Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 nie skrev Just now: ... Ser ut som det lugger litt med AIS-signalene ? Sikkert @sap_2000. Ser han en knott, så klarer han ikke å holde seg unna ... Link to post
Chilli Solbris Svart 26.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Vi gikk fra Tananger kl 09.00 i dag tidlig. Vi hadde en hyggelig kveld i Tananger. Jeg må inn der og stemple på mine henteturer. Har en fetter som jeg må si hei til! Og han kom med pizza ?? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 (redigert) Ble nok noe heawy sjø ja når dere kom dere så sent av sted ..men godt å se dere er kommet ned til Egersund Vinden vil roe seg noe mot kvelden Redigert 26.Mai.2022 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 26.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 (redigert) Det skal også sies at jeg ble til de grader sjøsjuk og hadde mer enn nok med å holde meg fast i vasken i byssa! Brutal og effektiv slankekur om enn hinsides ubehagelig. Nå går vi fra Egersund og jeg legger meg på sofaen! Har tatt Postafen! Redigert 26.Mai.2022 av Solbris II (see edit history) Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 (redigert) avgang Egersund etter en liten luftepause for båt og mannskap ? Satser på å gå innom kirkehavn og toppe tankene så lista -Farsund - Korshavn og rundt Lindesnes. Blåser godt NV fortsatt. Skal dreie på vest etterhvert så jo fortere vi kommer oss rundt lista og Lindesnes jo bedre. kapteinen samler krefter på sofaen og fikk nettopp satt på seg en kledelig lue ? Redigert 26.Mai.2022 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 (redigert) God tur følger med dere Ha pøsen klar Vær ops i farlig waves sonene i dag En del kryssende strøm i dag så kan bli kryssende sjøer Redigert 26.Mai.2022 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Veldig ustabil AIS forbindelse på dere Antenne/kabel bør nok sjekkes etterhvert Bilde fra Lindesnes fyr nå 1340 Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Andora Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Ble akkurat 5 min for sein til en prat med gutta, men fikk et par bilder av dere, så et øyeblikk ut som dere ville snu men så bestemte de seg og ga gass utover?god tur videre. Link to post
Komodo Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Solbris II skrev for 2 timer siden: Nå går vi fra Egersund og jeg legger meg på sofaen! Har tatt Postafen! Og plassert passasjeren i førersetet Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
LALUNA II Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 God å se de i bevegelse igjen dukket opp på Ais igjen ved Lista Spent på om de går innafor fra Farsund eller velger å stå på rett ned rundt lindesnes med sjøen i baken Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Ser ut som det blir via Korshavn som de sa tidligere så da blir ruten sånn Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 BAre å hive seg på webcam Lindesnes fyr å se om en får sett passeeringen https://lindesnesfyr.no/webkamera/ Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 så synd vi misset hverandre i Kirkehavn @Andora vørt lite oppdateringer men det kommer senere. Rotet seg skikkelig opp utenfor Listaodden. Så noen tendenser til brytende sjø, men ikke mange eller ofte. nå har vi gått gjennom Korshavn og på vei ut rundt Lindesnes om 5 min. Årsaken til piruetten før vi stakk ut i bølgene fra Kirkehavn var ett stk på toalett og en som ikke hadde kommet seg ned fra FB etter filming gjennom det trange sundet ? Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 DA var de rundt Lindesnes og kan begynne å nyte turen igjen i smulere farvann God tur videre gutter Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Andora Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Ja jeg ble litt for sein ned for å se etter dere, lå på hode i en saga å byttet diesel filter, vi får snakkes neste gang du er forbi, det blir vel ikke lenge til?? Link to post
LALUNA II Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Du får se her da fikk "filmet" de Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
mons Svart 26.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Går østover innafor det meste for å kunne gå med åpen båt. Lillesand nå. Mons Link to post
Chilli Solbris Svart 26.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2022 Andora skrev for 3 timer siden: Ble akkurat 5 min for sein til en prat med gutta, men fikk et par bilder av dere, så et øyeblikk ut som dere ville snu men så bestemte de seg og ga gass utover?god tur videre. Som SAP2000 skrev, noen måtte bli ferdig med et viktig ærend. Komodo skrev for 2 timer siden: Og plassert passasjeren i førersetet Det gjorde jeg allerede i Bergen @Komodo! Han var ikke akkurat vond å be!? LALUNA II skrev for 1 time siden: DA var de rundt Lindesnes og kan begynne å nyte turen igjen i smulere farvann God tur videre gutter Takker @LALUNA II Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn