Jump to content

P57 hentetråd Bergen-Oslo

Chilli Solbris

Recommended Posts

mons skrev for 3 timer siden:

Da nådde dere meg ikke igjen!

Fruen synes det var lav takhøyde i lugaren, så vi byttet båt til hjemturen.

IMG_20220527_204919.jpg

Vi hadde en skikkelig kosetur!???

sap_2000 skrev for 1 time siden:

Da har jeg kommet meg inn døra hjemme.  

Det tok litt lenger tid hjem fra Bergen enn Norwegians 737, men så mye mer artig og hyggeli ☺️.  Som oftest sitter man jo alene på slike turer, så hyggelig med selskap.  Humoren satt løst hele veien? 

Det var litt vær på vestsiden, men det var riktig  båt som oppførte seg eksemplarisk og betryggende hele veien.  

Takk til @Solbris II for at jeg fikk være med tilbake fra Bergen etter å ha levert Bav 400 der borte ? 

noen bilder fra siste delen i går og i dag  

C2CB4D09-8500-4CD4-9905-3BF6AD013463.jpeg

160F08B3-74DE-4EB0-9495-C014757EE743.jpeg

8EED6A3F-C54F-4634-8905-C0017503675A.jpeg

2460B108-6E2D-4E5D-A187-7353299D578D.jpeg

B3754CC5-0050-4A28-A845-39F7063313A7.jpeg

Det var veldig hyggelig å få ha deg med på turen fra Bergen! Det ga noen skikkelig herlige avstikkere!???. Og en ting er sikkert! Du kan dine ting! Så tusen takk for supert selskap!??

I og PK skrev for 1 time siden:

Takk for at vi får «være med» på disse spennende turene deres! Så gøy å følge fine bilder, ville videoer og gøyale beskrivelser?

Kjempefint at dere liker galskapen!???. Og nå venter jeg i spenning på noen ville videoer av deg alene ombord!???

sap_2000 skrev for 1 time siden:

De er fra Risholmene utenfor Sandøya syd av lyngør. Det går en fin led på utsiden av sandøya som er flott å kjøre gjennom.

Se kartutsnittet og ankersymbolet.

Fin uthavn hvor man kan ligge longside i sundet inn fra vest, eller til land i lagunen man kommer inn i mellom Risholmene og Klåholmene. Vi lå mye der når jeg var på båtferie som liten. Kjempefint sted for ungene og bade i en liten innelukket basseng med sandbunn øst i lagunen.

Man skal være forsiktig om man prøver seg på det sydlige innløpet. Inn fra vest er dypt og fint (ca 3 meter). 

4E46D7B7-1624-4CDA-85BA-3E5B66FA5A20_1_201_a.jpeg

E6839329-BFC3-4D6B-A3E8-E0848273915E_1_201_a.jpeg

BD652536-6D5B-4E97-8ED0-2CBAFF9E6D0F.jpeg

00AE15DA-8562-435C-BE44-034F70BC7372_1_201_a.jpeg

Som sagt det ble noen virkelig fantastiske avstikkere!???

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

sap_2000 skrev for 9 timer siden:

De er fra Risholmene utenfor Sandøya syd av lyngør. Det går en fin led på utsiden av sandøya som er flott å kjøre gjennom.

Se kartutsnittet og ankersymbolet.

Fin uthavn hvor man kan ligge longside i sundet inn fra vest, eller til land i lagunen man kommer inn i mellom Risholmene og Klåholmene. Vi lå mye der når jeg var på båtferie som liten. Kjempefint sted for ungene og bade i en liten innelukket basseng med sandbunn øst i lagunen.

Man skal være forsiktig om man prøver seg på det sydlige innløpet. Inn fra vest er dypt og fint (ca 3 meter). 

4E46D7B7-1624-4CDA-85BA-3E5B66FA5A20_1_201_a.jpeg

E6839329-BFC3-4D6B-A3E8-E0848273915E_1_201_a.jpeg

BD652536-6D5B-4E97-8ED0-2CBAFF9E6D0F.jpeg

00AE15DA-8562-435C-BE44-034F70BC7372_1_201_a.jpeg

Takk for info og flott tips! Der har jeg nok ikke vært før. Synes sundet så trangt og skummelt ut, men når dere tør å seile der med en 57 foter, bør vel jeg kunne gjøre det også med en 31 foter. :smiley: Det er akkurat disse skildringene av små avstikkere som gjøre det så artig å følge dere på disse henteturene! Håper ikke det blir lenge til neste gang. :yesnod:

3 hours ago, GeirFrode said:

Takk for info og flott tips! Der har jeg nok ikke vært før. Synes sundet så trangt og skummelt ut, men når dere tør å seile der med en 57 foter, bør vel jeg kunne gjøre det også med en 31 foter. :smiley: Det er akkurat disse skildringene av små avstikkere som gjøre det så artig å følge dere på disse henteturene! Håper ikke det blir lenge til neste gang. :yesnod:

sundet mellom Risholmene inn til lagunen er dypt og fint.  Klart vann og sandbunn gjør at man ser alt veldig godt.  
pleier å ligge båter longside langs sydsiden av sundet panda blir det litt trangere men man kommer seg inn og ut likevel.   

Mvh. SAP

Solbris II skrev for 12 timer siden:

Vi hadde en skikkelig kosetur!???

Det var veldig hyggelig å få ha deg med på turen fra Bergen! Det ga noen skikkelig herlige avstikkere!???. Og en ting er sikkert! Du kan dine ting! Så tusen takk for supert selskap!??

Kjempefint at dere liker galskapen!???. Og nå venter jeg i spenning på noen ville videoer av deg alene ombord!???

Som sagt det ble noen virkelig fantastiske avstikkere!???

Skal bli det @Solbris II, men venter fortsatt på å få båten hjem fra «service»?. Jammen bra at vi har sånne tråder å kose oss med mens vi venter?

Redigert av I og PK (see edit history)
sap_2000 skrev 30 minutter siden:

Lars er vel igang med den årlige Bästkustferien sin mener jeg @mons

Yepp, vi ligger nå i Hunnebostrand og har snart vært ute i 2 uker. Det blir som vanlig Son-Göteborg området og retur. Vi fylte opp tanken i Son og regner ikke med å fylle igjen før vi er hjemme. Det går da med ca. 300 liter diesel og drøyt 5000 kroner. Det klager jeg ikke på.

Våre utgifter er nok gjestehavnavgiftene. Her vi ligger nå er det lavsesong med SEK61 + 60 for strøm, men går vi innom Fiskebäckskil om en ukes tid blir det SEK420 + 80 for strøm! Der blir det nok kun en natt for oss. Med slike priser blir det noen kroner på en 2 - 3 måneders båtferie. Og nei, naturhavner er ikke aktuelt.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...