Jump to content

Lage diesel tank i glassfiber


gregor

Recommended Posts

Jeg vurderer å lage diesel tank med glassfiber og vinylester.. Jeg har lagt noe glassfiber og epoxy tidligere, men tenkte jeg skulle se om noen med mer erfaring har noen råd.

 

Jeg lager først maler i kryssfiner for å få formen på dem. Så tenkte jeg å bygge de opp med 10mm bonocell eller divinycell. Tenker bonocell fordi det er billigere, om ikke noen overbeviser meg om noe annet her. Så legge noen lag på utsiden først og holde siden der jeg skal ha pickups og sensorer åpne også legge noen lag på innsiden og bygge opp skvalpevegger. Også lime på lokket til sist og legge på duk på toppen for å forsegle.

 

En ting jeg er usikker på er hvordan best å støpe inn slangestuss for drenering i bunn. Min naive approach ville vœrt å drille et hull før jeg legger på lokket og støpe inn en skottgjennomføring med noen biter duk og vinylester på utsiden og innsiden.

 

For pickups og sensorer tenker jeg å støpe inn en syrefast plate i toppen hvor jeg kan montere dette.

 

Tenker også å lage noen runde inspeksjonsluker i siden hvor jeg driller hull til bolter og legger duk og vinylester over på insiden så det blir forseglet. Så bruke syrefaste plater til lokk.

 

Kanskje litt vagt hva jeg spørr om her, men lufter ideen så kanskje noen har noe fornuftig innspill og/eller erfaring fra lignende prosjekter :)

Min prosjekt tråd for långedrag 44 i stål

https://baatplassen.no/i/topic/102735-prosjekt-långedrag-44-1980/

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...