Jump to content

4 HK TOHATSU


coronet_38

Recommended Posts

Gå inn på BMs sider å gjør et søk på Mercury ,det er den samme motoren. Du vil trolig få ut 5Hk. Har selv samme motor og tenker på å gjøre dette selv.

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Min svoger og jeg kjøpte 2 stk  4 HK Tohatsu på båtmessa i år, og forhandleren fjærnet "plomberingen" for oss. I følge forhandleren dreide det seg om en plate forran det midterste innsugshullet til forgasseren. Har jo aldri prøvd motoren med "plomberingen" på plass, så jeg vet lite om effektøkning, men regner med at det fungerer......

 

Mvh

Baard

/Baard

Link to post
Share on other sites

Jada, dette er nok riktig. Det er Mercury's metode for plombering. Er det en tynn plate mellom forgasser og innsug. Du kan jo bare prøve å fjerne denne, hvis du har en. Du vil sikkert også se at innsuget er litt større nå. På en 98'Mercury Viking 10hk, gjorde selgeren dette for meg. Og "vips" så ble det en 15hk. Innsugs-diameteren her ble nesten dobbelt så stor. Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...