svasp Posted May 29, 2022 Share Posted May 29, 2022 Hei,er det noen som har efaring med å montere utvendig svinger for ekkolodd på cabincruiser, f.eks NB 870? Quote Link to post
Cerberus Posted May 29, 2022 Share Posted May 29, 2022 Aksling med propell foran akterspeil kan du bare glemme hekksvinger. Du får vel så rimelige gjennomgående type. Quote Link to post
Timmeeh Posted May 29, 2022 Share Posted May 29, 2022 Det blir mye forstyrrelser, da har du mer igjen for å lime den innvendig i skroget. Foran alt som forstyrrer signalet. Quote Link to post
abbor Posted May 30, 2022 Share Posted May 30, 2022 Gjennomgående svinger nær kjølen foran alle forstyrrelser er hva som anbefales for en slik båt. Quote Link to post
nomen Posted May 30, 2022 Share Posted May 30, 2022 (edited) Min erfaring er at det går helt fint å montere en utvendig svinger bak hekken, ihvertfall på min Skarpnes 30. Jeg monterte den på ett av stagene som støtter badeplattformen, og har ikke hatt problemer siden. Blir kanskje annerledes på planende båter Edited May 30, 2022 by nomen (see edit history) Quote Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts