Jump to content

NB 750/ Yanmar 96hk erfaringer


_Bliss_

Recommended Posts

Dette rundt innsetting av hylse kjenner jeg ikke til, bare antok at det var en påstøp etter at skroget var kommet ut av forma.

 

Var fornøyd med båten ja, syntes den virket velbygd. Ikke noe innstøpt trevirke, det er brukt divinycell i alle avstivninger. Vær obs på at køyene er litt små, lurt å prøveligge dersom du har tenkt på overnatting med båten.

 

Wallas med varmelokk gir plenty varme i den lille kabinen, under gange gjør defrosteren jobben.

 

Ankepunkter var for meg lav marsjfart og støy i kabin når man passerer 7-8 knop. Dette er vel maks deplasementfart på båten, krever mye krefter å presse farten over dette. Hadde nok litt mye stigning på propellen, virket som motoren jobbet tungt høyere enn denne farten.

 

Jeg kjøpte en nyere NB (2000 mod) i fjor, virker som det har vært et skifte i årene imellom. Elektrisk anlegg f.eks er mye ryddigere i den nyeste. Mulig det har å gjøre med CE-krav som kom på slutten av 90-tallet?

Redigert av Sjøvind (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...