Jump to content

Lars H. Gratulerer med dagen


Amorosa

Recommended Posts

Denne tråden har gått meg hus? Båt? :smiley: forbi

 

Men ikke for sent enda håper jeg.

 

Gratulerer så mye med Bursdag og pensjonist tilværelse

blir vel kanskje mye :sailing:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Fremdeles takk til alle!

 

Nå er jeg kommet hjem og har fortært en bedre middag, svinestek med en god rødvin til og hjemmelaget riskrem med rød sus til dessert! Og så har jeg vært inne på Polet's lister og sjekket Wiskey'n jeg fikk av kollegaene. Den skal spares til helt spesielle anledninger! Se hva som skrives om den:

 

Pris: 495,00 Pris pr. liter: 707,14 Flaskeinnhold: 70 cl

Karakteristikk: Dyp gyllenbrun. Fyldig og intens whisky med duft av tang, sjø, torv og karamell. Rik, lang og noe rustikk smak.

Bruksområder:

Produsent: United Dist. Grossist: Diageo Norway AS Distributør: Vin & Sprit Distribusjon As

Land/Distrikt: SKOTTLAND , ISLAY

Råstoff: 100% BYGG

Produksjonsmetode:

Lagring: 192 MD FATLAGRING.

Alkohol: 43,00% vol.

 

Som vedlegg til en slik presang følger det jo alltid med et kort med underskrifter av kollegaer, gjerne med en morsom tegning eller noe slikt. Bildet under er fra dette kortet, og viser meg i det jeg iherdig forsøker å bryte meg inn i en lagerbygning på Sessvollmoen. Foranledningen var at vi hadde montert diverse sensorer i byggningen for å detektere innbrudd for evaluering av hva som var effektivt. Så trenger noen å teste alarmen i båten, kommer jeg gjerne med drillen eller blikksaksen for å teste sikkerheten!

 

Bilde

 

Nei, nå er det tid for nyheter på TV'n og så en tur ut i natten den svarte med blinklys på skipshunden og LED hodelys på pensjonisten. Slike rutiner må ikke endres om en er blitt gammel mange år.

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

[Pris: 495,00 Pris pr. liter: 707,14 Flaskeinnhold: 70 cl

Karakteristikk: Dyp gyllenbrun. Fyldig og intens whisky med duft av tang, sjø, torv og karamell. Rik, lang og noe rustikk smak.

Bruksområder:

Produsent: United Dist. Grossist: Diageo Norway AS Distributør: Vin & Sprit Distribusjon As

Land/Distrikt: SKOTTLAND , ISLAY

Råstoff: 100% BYGG

Produksjonsmetode:

Lagring: 192 MD FATLAGRING.

Alkohol: 43,00% vol.

Og skjønnheten heter?? Jeg lurer på om det kan være en Lagavullin single malt. Smaker saltvann, pipetobakk, tjære og sprit. rett og slett ganske lekkker :yesnod: Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Og skjønnheten heter?? Jeg lurer på om det kan være en Lagavullin single malt.

Helt rett, det er som jeg skrev i innlegg #45:

Lagavulin

Single Islay Malt Whiskey

Aged 16 Years

Scotch Whiskey

Skal bli spennende å smake på den, noe slikt har jeg aldri vært i nærheten av!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Helt rett, det er som jeg skrev i innlegg #45:

Lagavulin

Single Islay Malt Whiskey

Aged 16 Years

Scotch Whiskey

Skal bli spennende å smake på den, noe slikt har jeg aldri vært i nærheten av!

 

Lars H.

Lagavullin er nok for viderekommende. Smaker som om du sitter på en molo i storm og reøyker pipe og drikker sterk whiskey. Egner seg også bra en 2 isbiter i så du får mer aroma og litt vann i spriten. Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Tenkte jeg skulle komme med en aldri så liten tilbakemelding fra hvordan det er å være pensjonist. Det er herlig, - selv med kun 2 dagers erfaring.

 

Vi har allerede innført en ny ordning om morgenen, uten vekkerklokke. Ca. 0800 kommer Japp, skipshunden inn på soverommet og vekker Trude. Så, sånn ca. 0830 går hun en tur med ham (som hun alltid har gjort), og er tilbake ca. 0930. I mellomtiden har kapteinen våknet helt av seg selv, utsovet og klar for en ny dag. Han har kledd seg og dekket frokostbordet. Så når han firbeinte og fruen kommer hjem, er kaffen og frokosten klar.

 

Idag ble jeg beordnet til å støvsuge 1.etg. Men slikt er mye mer lystbetont på formiddagen enn på fredag ettermiddag etter en lang ukes jobbing.

 

Nå er fruen dratt på jobb, og jeg veksler mellom PC'n og gyngestolen ikledd arbeidsfottøy, tøfler, der jeg sitter helt i ro. Se bildet under! Neste uke tror jeg at jeg skal begynne å gynge, får legge inn en videosnutt da som bevis. Ellers kan Mack's Juleøl (polvarianten) anbefales på det sterkeste!

 

Bilde

Lars H.

(nyslått pensjonist)

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Takk for det, regner med at jeg får beskjed dersom presenningen skulle revne eller noe annet. Hvordan er det ellers i havnen, har ikke vært der på noen uker, har isen lagt seg?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Takk for det, regner med at jeg får beskjed dersom presenningen skulle revne eller noe annet. Hvordan er det ellers i havnen, har ikke vært der på noen uker, har isen lagt seg?

Lars H.

Jada, vi holder øye. Litt is innerst i kilen, hører småflakene skurer langs siden på Hulda i nordatrekken.

 

Ellers skjer det ikke mye der nede, bortsett fra at det tok fyr i en båt i kveld. Kommer tilbake på den med egen posting. Det var ikke din båt, helt i andre enden av området.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...