windymirage1998 Startet 13.Juni.2022 Del på Facebook Startet 13.Juni.2022 Hei! Har en Windy Mirage 25 med badeplattform i teak. Forrige eier har lagt dårlige nater som løsner og er klissete, så måtte se meg nødt til å fjerne disse. Avdekket derimot da at spordybden hvor natene hadde ligget var enten ikke-eksisterende eller få mm dype. Vurderer derfor å heller male natene med sort maling, har noen erfaring med dette eller tips til andre alternativer? Setter stor pris på svar! Sitér dette innlegget Link to post
Jo9 Svart 13.Juni.2022 Del på Facebook Svart 13.Juni.2022 Når natene «forsvinner» er det vel ikke mye igjen av teaken heller ? Kanskje på tide å bytte alt. Kjøpte selv hos Sandøy Båtdekk Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 13.Juni.2022 Del på Facebook Svart 13.Juni.2022 Et bilde sier mer enn tusen ord..... Sitér dette innlegget Link to post
windymirage1998 Svart 13.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2022 Kan få tatt bilde imorgen! Teaken er i seg selv i god stand, men dårlig håndverk fra tidligere eier har resultert i dårlige spor. Vurderer derfor å male over med noe som f.eks Jotun Shipolin i disse sporene for å få samme visuelle effekt som ved bruk av natemasse. Spørsmålet er bare om noen har gjort noe lignende før eller erfaring med det😁 Sitér dette innlegget Link to post
Martin_ Svart 13.Juni.2022 Del på Facebook Svart 13.Juni.2022 Jeg tror du ikke blir så fornøyd med malte nater. Teakdekket er jo veldig eksponert for sollys og fuktighet. Kontakter du Sandøy Båtdekk så kan nok de gi deg en pris på nytt teakdekk. Om båten er fra 1998 så er det kanskje på tide med nytt dekk. Sitér dette innlegget Link to post
windymirage1998 Svart 13.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2022 Båten er fra 2004 Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 14.Juni.2022 Del på Facebook Svart 14.Juni.2022 (redigert) Tror du kan regne ca. 10 000,- for et ferdig teakdekk limt på 1 mm glassfiberplate fra Sandøy Båtdekk. Er du heldig har de ferdige maler. Hvis ikke lager du en selv i kraftig gråpapir og sender. Redigert 14.Juni.2022 av Fortego (see edit history) Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Vestlandssong Svart 14.Juni.2022 Del på Facebook Svart 14.Juni.2022 windymirage1998 skrev for 23 timer siden: Hei! Har en Windy Mirage 25 med badeplattform i teak. Forrige eier har lagt dårlige nater som løsner og er klissete, så måtte se meg nødt til å fjerne disse. Avdekket derimot da at spordybden hvor natene hadde ligget var enten ikke-eksisterende eller få mm dype. Vurderer derfor å heller male natene med sort maling, har noen erfaring med dette eller tips til andre alternativer? Setter stor pris på svar! Litt vanskelig å sjå for seg uten bilde. Men kanskje du kan prøve å frese nye spor med ein overfres, hvis du finn ei tynn nok fresenål? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Juni.2022 Del på Facebook Svart 14.Juni.2022 Om valget stod mellom malte nater til en hundrelapp og ny teak til 10.000,- så tror jeg nok jeg hadde prøvd det første denne gang. Så holder det kanskje en del år til før du må bytte... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hekri Svart 26.Mars.2023 Del på Facebook Svart 26.Mars.2023 Hei @windymirage1998 , jeg har noe av samme utfordring, og tar opp denne tråden igjen. Hva gjorde du, og hvordan ble resultatet? Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
MYVIVERA Svart 26.Mars.2023 Del på Facebook Svart 26.Mars.2023 (redigert) Tidliger eier kan nok ikke belastes for klissete nater. det har skjedd plutselig med mange båter ink min egen båt. Noen natemasser mister rett og slett herdingen sin ved bruk av enkelte teakrens og oljer. Er en del sterke produkter som selges som tar kål på natene. Redigert 26.Mars.2023 av MYVIVERA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.