Roger jo Startet 16.Juni.2022 Del på Facebook Startet 16.Juni.2022 (redigert) Guttungen har kjøpt båt til besvær. Kjøpte båt fredag står nu på land. Han måtte til Tønsberg for å skrive kjøpekontrakt eier hadde ikke tid å komme til båten. Minimalt med slakk når jeg løftet propellen. Så ut som det dryppet litt mye ut av pakkboksen etter sjøsetting bagatell sa jeg. Turen gikk fint lenset en gang Lørdag skulle jeg måle pakkboks mutteren støttet meg på boksen og den gav etter, kunne vri pakkboksen litt begge veier stoppet av slangen fra fettkoppen dro den litt til meg da kom det en god ladning fett og mye vann, dyttet på plass nå måtte en lense hver time. Ingen kran bil å oppdrive før mandag. Monterte inn en pumpe med flottør og gikk lensevakt, Mandag på land og ror stevnelager aksel demontert. Når kuplingen var demontert var det mange mm klaring i Curtislager. Aksling som en "S " 15 og 26 skakk ,Hylserøret knekt der en skrur det inn stevnelager. Vannsmurt Cutlesslager er bare 90mm langt det ser ut som Stevnelager er kortet inn 20/25mm for å få plass til propellen. aksel og Curtislager kan komme til uka er vi heldige. Problemet er at en ikke kan rette opp med denne. Noen som vet hvor mye den tåler av dårlig oppretting Trenger å låne en klemflens til 30mm aksel fot å rette opp motor Redigert 16.Juni.2022 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 18.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2022 Roger jo skrev On 16.6.2022 at 20.22: Trenger å låne en klemflens til 30mm aksel fot å rette opp motor Det ser ut som en må ty til ordtaket "Nød lærer naken kvinne å spinne " og finne på noe lurt for å rette opp motoren uten klemflens.. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Komodo Svart 18.Juni.2022 Del på Facebook Svart 18.Juni.2022 Hvis det kniper veldig for deg, så kan jeg alltids hjelpe deg med å lage en dummy. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Roger jo Svart 18.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2022 Komodo skrev 4 minutter siden: så kan jeg alltids hjelpe deg med å lage en dummy. Takker for tilbudet, skal ha det i minne hvis alt skjærer seg Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Komodo Svart 18.Juni.2022 Del på Facebook Svart 18.Juni.2022 Tenkte det går an å sveise på et emnesrør eller noe på ei plate, og dreie over i full fart. Det blir jo ikke klemflens, men må ha en passelig "sugepasning". Behøver jo ikke å være 100% siden du har fleksibel kobling. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Roger jo Svart 18.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2022 Ja det skal ikke mere til. Har forresten en nesten ferdig. Fikk denne Lysestaken av vedlikeholdsavdelingen da jeg sluttet som takk for at jeg sendte damp, luft og N2 slanger til kontroll hos Tess hvert år det er bare å få boret opp N2 koplingen og rettet flensen i dreiebenken. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 18.Juni.2022 Del på Facebook Svart 18.Juni.2022 Leddet du har tåler 2 grader vinkelfeil. 0 (null) grader parallellfeil. Står noe om det under Hulda, jeg skrev noe om oppretting. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 19.Juni.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2022 Hulda skrev for 12 timer siden: Står noe om det under Hulda, jeg skrev noe om oppretting. Takker. Du må lage innholdsliste, her er mitt bidrag "driv linjen fra side 7 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Komodo Svart 19.Juni.2022 Del på Facebook Svart 19.Juni.2022 Se der ja, der har du jo nesen fiks ferdig løsning. Bare å dreie opp diameteren til 30,02, spenne den på en dor, og plandreie flensen Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 19.Juni.2022 Del på Facebook Svart 19.Juni.2022 Roger jo skrev 28 minutter siden: Takker. Du må lage innholdsliste, her er mitt bidrag "driv linjen fra side 7 Jau, jeg har gitt opp å finne frem i mitt eget rot. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.