Jump to content

Dyr diesel til sommeren?

olpi

Recommended Posts

Joda, det kommer an på farten selvfølgelig. Når vi er på ferie ser vi ikke noe poeng i å gå i 30 knop i steikende sol og speilblankt hav, slik som vi faktisk hadde det i tre uker på ferieturen i sommer. Hvorfor skal men ha så forbaska dårlig tid? Er man ikke på ferie for å slappe av? Eller er årsaken til hastverket at men egentlig liker seg bedre på land og gir jernet for å få pinslene overstått så fort som mulig? :wink:

Tenkte at du satt og verket etter å få sagt dette nok en gang :lol: Joda - smaken er som baken - og den er delt.

Jøss. Var du på ferie hen a rem ?

Vi var på svenskekysten. Dro helga etter Båtplassentreffet, før St.Hans altså, og hadde tre uker med strålende vær og speilblangt hav. Strømstad- Vaderøerna- Smøgen- Lysekil- Gullholmen- Skarhamn- Møllesund- Kjærringø- Pilgrimen- Alvøen- Tanum Strand. Får vi det samme været fra St.Hans til sommeren?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Ikke så langt avgårde :lol: Han viste noen bilder av en litt trøtt rem i Tanumstrand i hvertfall

Trøtt? Det var da faktisk et av mine oppvakte øyeblikk i sommer :lol: Eller et resultat av 3 ukers slarrafenliv på fly

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Eller er årsaken til hastverket at men egentlig liker seg bedre på land og gir jernet for å få pinslene overstått så fort som mulig?

Nei, det er kun for å kunne nyte den foreskrevne cigar & cognac fra flybrigden snarest mulig. (det er jo ikke politisk korrekt å nyte underveis).

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Det ville jo unektelig være litt rart hvis en skal kjøpe dyr bår, med to store motorer, og så kjøre i gorjefart for å spare mest mulig drivstoff? En kan jo ligge i båthavna hele sommeren også med den størrelse på båten, bruke den som en stasjonær hytte, og spare utrolig mye diesel.

Nei, min 400 hk er satt inn for å ha krefter nok til å holde en god marsjfart hvis jeg ønsker det, ikke for å spare diesel eller gå så billig som mulig.

Skjønt, i nydelig sommervær, sitter jeg på FB og går i 8-10 knop oftest.

Nei, min 400 hk er satt inn for å ha krefter nok til å holde en god marsjfart hvis jeg ønsker det, ikke for å spare diesel eller gå så billig som mulig.

Skjønt, i nydelig sommervær, sitter jeg på FB og går i 8-10 knop oftest.

Jo jo, men da har vi jo et rimelig likt bruksmønster allikevel da.

ad. planlegging:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...