Jump to content

Dyr diesel til sommeren?


olpi

Recommended Posts

Joda, det kommer an på farten selvfølgelig. Når vi er på ferie ser vi ikke noe poeng i å gå i 30 knop i steikende sol og speilblankt hav, slik som vi faktisk hadde det i tre uker på ferieturen i sommer. Hvorfor skal men ha så forbaska dårlig tid? Er man ikke på ferie for å slappe av? Eller er årsaken til hastverket at men egentlig liker seg bedre på land og gir jernet for å få pinslene overstått så fort som mulig? :wink:

Tenkte at du satt og verket etter å få sagt dette nok en gang :lol: Joda - smaken er som baken - og den er delt.
Link to post
Share on other sites

Jøss. Var du på ferie hen a rem ?

Vi var på svenskekysten. Dro helga etter Båtplassentreffet, før St.Hans altså, og hadde tre uker med strålende vær og speilblangt hav. Strømstad- Vaderøerna- Smøgen- Lysekil- Gullholmen- Skarhamn- Møllesund- Kjærringø- Pilgrimen- Alvøen- Tanum Strand. Får vi det samme været fra St.Hans til sommeren?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Ikke så langt avgårde :lol: Han viste noen bilder av en litt trøtt rem i Tanumstrand i hvertfall

Trøtt? Det var da faktisk et av mine oppvakte øyeblikk i sommer :lol: Eller et resultat av 3 ukers slarrafenliv på fly

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Eller er årsaken til hastverket at men egentlig liker seg bedre på land og gir jernet for å få pinslene overstått så fort som mulig?

Nei, det er kun for å kunne nyte den foreskrevne cigar & cognac fra flybrigden snarest mulig. (det er jo ikke politisk korrekt å nyte underveis).

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det ville jo unektelig være litt rart hvis en skal kjøpe dyr bår, med to store motorer, og så kjøre i gorjefart for å spare mest mulig drivstoff? En kan jo ligge i båthavna hele sommeren også med den størrelse på båten, bruke den som en stasjonær hytte, og spare utrolig mye diesel.

 

Nei, min 400 hk er satt inn for å ha krefter nok til å holde en god marsjfart hvis jeg ønsker det, ikke for å spare diesel eller gå så billig som mulig.

 

Skjønt, i nydelig sommervær, sitter jeg på FB og går i 8-10 knop oftest.

Link to post
Share on other sites

Nei, min 400 hk er satt inn for å ha krefter nok til å holde en god marsjfart hvis jeg ønsker det, ikke for å spare diesel eller gå så billig som mulig.

Skjønt, i nydelig sommervær, sitter jeg på FB og går i 8-10 knop oftest.

Jo jo, men da har vi jo et rimelig likt bruksmønster allikevel da.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Blir sikkert ikke ferdig før rundt 15 august

... og derettergår deet nok en måned eller to med retting av feil og mangler før den er sjødyktig. Har hørt at Skorgenes skal ta over Windy sin etter-leveranse service fra neste år :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...