Jump to content

Tips for god festing av div ting i plast/glassfiber ol.


Rune.f

Recommended Posts

Lucky Strike skrev 1 time siden:

Leser fosforsyre på produktinfo fra Biltema (ser ikke noe annet), men det funker sikkert.

Nå er jo tråden ganske avsporet, beklager å bidra til det....:rolleyes:.

 

Sorry, skrivefeil her i varmen på Vrångö i Sverige.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Rune.f skrev 13 minutter siden:

Søkte men fant de ikke på nettet, husker ikke det korrekte navnet på settet, men de har dette på alle BT.

 

Jeg kjøpte en slik popmuttertang hos BT for mange år siden. Mekanikken knakk på første forsøket. Ingen problem med retur. Jeg kjøpte en nesten lik til omtrent samme pris hos Clas Ohlson, og den funker utmerket. Kanskje det var produksjonsfeil på den fra BT? Jeg handler mye hos BT. Disse tengene kan også brukes på popnagler.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Da er det en annen type tang/sett enn det de nå har, denne kan ikke brukes som poppnaggel tang, kjøpte denne i fjor for å ha på hytta, har noe dyrer i verkstedet hjemme, men begge gjør samme jobb, det avgjørende er att hullet som borres er att løsgjengen må trykkes inn med litt kraft, 0.5mm for stor bor dimameter å resultatet blir dårligere enn det kan være i visse (myke) matrialer.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
Pequod skrev On 27.6.2022 at 21.21:

Er dette noe som kan brukes til å feste kalesjeknotter også? Har flere som rett og slett har løsnet slik at det bare er hullet igjen, og det er begrenset hvor høyt opp jeg kan gå på skruene for å få festet nye…

Til kalesjeknotter som har blitt dratt ut av hullet sitt har jeg brukt knotter med mutter, fungerer veldig bra.

https://boatparts.no/bp3404-male-fastener-w-nut.html

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...