Jump to content

Ankervinsj, Ilas eller Engbo?

h2o

Recommended Posts

Quick har en vinsj hvor du kan velge mellom frittfall eller manuell utkjøring. Er på høsttilbud hos Seatronic til ca 11000

Tok en tur innom Seatronic og så på denne: Quick Genius 600F / 1000F 12volt, 800W komplett med alt utenom kabel, til og med trådløs fjernkontroll, kr 10990, det må jo være ett godt tilbud, Dette blir 7000 billigere enn de andre merkene.

Er det noen erfaring med Quicke, ser at jeg nok må gå over til kjetting, men det får vel stå til.

Er det noen erfaring med Quicke, ser at jeg nok må gå over til kjetting, men det får vel stå til.

Ta da med i prisbetraktningen at skal du ha mer enn 25-30 meter kjetting bør du velge syrefast kjetting. Galvanisert kjetting bygger seg opp i pyramide og det kan være ett problem

Hadde dennne typen vinsj med kjetting på den gamle båten, galv kjetting i kasse på badeplattform. Måtte "hjelpe" kjettingen med en pinne på slutten for at den bygget seg opp som det sies. Men må her nevnes at jeg hadde 60 meter kjetting i en kasse beregnet for 50. Nå skal jeg montere vinsj innvendig, og har svært god plass til kjetting, så det bør ikke bli noe problem. Det jeg savnet på den tidligere båten var fritt fall.

Akkurat det taler litt for kjetting, da jeg som nevnt i ett tidligere innlegg har litt lite vekt til barbord, noe som gjør at det renner diesel over til styrbord tank og forsterker dette. Men spørsmålet blir om Quicke blir mye dårligere i og med at det er så pass mye billigere.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...