Jump to content

Ankervinsj, Ilas eller Engbo?


h2o

Recommended Posts

Quick har en vinsj hvor du kan velge mellom frittfall eller manuell utkjøring. Er på høsttilbud hos Seatronic til ca 11000

Tok en tur innom Seatronic og så på denne: Quick Genius 600F / 1000F 12volt, 800W komplett med alt utenom kabel, til og med trådløs fjernkontroll, kr 10990, det må jo være ett godt tilbud, Dette blir 7000 billigere enn de andre merkene.

 

Er det noen erfaring med Quicke, ser at jeg nok må gå over til kjetting, men det får vel stå til.

Link to post
Share on other sites

Hadde dennne typen vinsj med kjetting på den gamle båten, galv kjetting i kasse på badeplattform. Måtte "hjelpe" kjettingen med en pinne på slutten for at den bygget seg opp som det sies. Men må her nevnes at jeg hadde 60 meter kjetting i en kasse beregnet for 50. Nå skal jeg montere vinsj innvendig, og har svært god plass til kjetting, så det bør ikke bli noe problem. Det jeg savnet på den tidligere båten var fritt fall.

Link to post
Share on other sites

Har gode erfaringer med ILAS. Særlig servicen var overveldende. Har i en annen tråd fortalt om at jeg fikk helt ny motor etter reklamasjon på dårlig innfestning av bolter til strømkablene - etter fire år! Det lå ny vinsj i på postkontoret to dager etter at jeg sendt den gamle! Aldri noen diskusjon der i gården. Se: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=15129&hl=ILAS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...