Ask Startet 4.Juli.2022 Del på Facebook Startet 4.Juli.2022 Hei. Eg lurar på å flytta startbatteriet på dykkebåten min. Då blir det ca. 3,5 m mellom batteriet og hovudbrytaren. Biltema har startkablar på 35 kvm, og kablane er rimelege. Leiarane er av alu, med belegg av kopar. Isolasjon av plast. Bør eg styra unna desse kablane? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 4.Juli.2022 Del på Facebook Svart 4.Juli.2022 Ja, anbefaler deg å styre unna de der. Isolasjonen er av veldig dårlig kvalitet, og etter min mening egner de seg ikke for fast installasjon. Kjøp kabler av bedre kvalitet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Jens_P Svart 5.Juli.2022 Del på Facebook Svart 5.Juli.2022 Ser at kobber og aluminium ligger et stykke fra hverandre i spenningsrekka, så den kombinasjonen vil trolig gi korrosjon og dårlig kontakt på sikt i et fuktig miljø. Vet også at rene aluminiumskabler krever korrekt moment ved terminering, så mer krevende å bruke de riktig i elektriske anlegg. Jeg ville ikke valgt disse til båt. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Ask Svart 5.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2022 Takk Komodo og Jens_P. Då droppar eg dei kablane. Det er dyrt å vera fattig:-) Ask Sitér dette innlegget Link to post
Olaskjær Svart 5.Juli.2022 Del på Facebook Svart 5.Juli.2022 Aluminiumskabler vil etter kort tid knekke. Må ikke brukes i båt. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Juli.2022 Del på Facebook Svart 5.Juli.2022 Kjøp heller sveisekabel hos en eller annen maskinforretning. Som ikke selger båtgreier. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.