Jump to content

Tohatsu 50hk 2t. slurer fra ca 4000 rpm.

Finnsnes

Recommended Posts

97 visninger og 0 svar. Egentlig ganske normalt for tråder med en intetsigende overskrift, slik som denne tråden lenge hadde (Overskrift var vel bare: Påhengsmotor).

Jeg (og sikkert mange andre) gidder ikke svare disse som ikke gidder å finne en intetsigende overskrift som ikke følger forumreglene, for da er tråden også til minimal hjelp for andre som evt siden søker opp tråder når de selv har lignende problemer.

Men nå som det er en fornuftig overksift så kan jeg jo svare på det trådstarter lurer på.

Selv ville jeg antatt det var vulkinga i propellen som slurer, har hatt samme problemet på en Suzuki DT30. Sett et merke på propellen og et samme sted på navet/mutteren og gi gass og se om merkene har forskjøvet seg i forhold til hverandre.

Du skriver du har skiftet propell, men ikke noe om når i prosessen det var.

Om alt fungerte og du har byttet propell og så kom problemet kan det jo hende du har satt på en defekt propell.

Om problemet oppsto med gammel propell og også er der med ny propell kan det jo hende du har to propeller med samme problemet.

Propellen ser jo helt fin og grei ut selv med dette problemet og jeg kunne ikke vri rundt innerdelen på min med fingrene selv om den sluret straks jeg passerte ca 5 knop på en 15-fots båt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...