Finnsnes Startet 9.Juli.2022 Del på Facebook Startet 9.Juli.2022 Tohatsu 50hk 2t. Den slurer fra ca 4000 rpm. Har skiftet propell. Noen som vet. Kommentar fra moderator: Tittel redigert, alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 10.Juli.2022 Del på Facebook Svart 10.Juli.2022 97 visninger og 0 svar. Egentlig ganske normalt for tråder med en intetsigende overskrift, slik som denne tråden lenge hadde (Overskrift var vel bare: Påhengsmotor). Jeg (og sikkert mange andre) gidder ikke svare disse som ikke gidder å finne en intetsigende overskrift som ikke følger forumreglene, for da er tråden også til minimal hjelp for andre som evt siden søker opp tråder når de selv har lignende problemer. Men nå som det er en fornuftig overksift så kan jeg jo svare på det trådstarter lurer på. Selv ville jeg antatt det var vulkinga i propellen som slurer, har hatt samme problemet på en Suzuki DT30. Sett et merke på propellen og et samme sted på navet/mutteren og gi gass og se om merkene har forskjøvet seg i forhold til hverandre. Du skriver du har skiftet propell, men ikke noe om når i prosessen det var. Om alt fungerte og du har byttet propell og så kom problemet kan det jo hende du har satt på en defekt propell. Om problemet oppsto med gammel propell og også er der med ny propell kan det jo hende du har to propeller med samme problemet. Propellen ser jo helt fin og grei ut selv med dette problemet og jeg kunne ikke vri rundt innerdelen på min med fingrene selv om den sluret straks jeg passerte ca 5 knop på en 15-fots båt. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 10.Juli.2022 Del på Facebook Svart 10.Juli.2022 Nei det er altfor vagt å intetsigende. Ingenting som kan slure. Meina du at propellen spinner i vatnet? Isåfall handler det om luft, nåke som streker i vatnet eller nåke som forstyrrer luftfri vannstrøm foran propellen. Sitér dette innlegget Link to post
Nordkapp16.5 Svart 10.Juli.2022 Del på Facebook Svart 10.Juli.2022 Hvis motoren sitter for høyt eller har for kort stamme eller for mye tilt kan det kanskje være kavitasjon? Altså propellen mister taket i vannet og spinner rundt uten å få tak - du mister farten. Sitér dette innlegget Link to post
Finnsnes Svart 10.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2022 Tohatsu 50hk 2t Motoren slurer over 3500 rpm.har byttet propell. Noen som kan hjelpe? Kommentar fra moderator: Slått sammen med tidligere tråd, begge med tittel "Påhengsmotor". Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.