Jump to content

Nyinstallert vp aq 271, høy strøm gjennom tenningslås.

Malærn

Recommended Posts

Etter å ha installert nyoverhalt motor (vp aq 271) så har det oppstått noe trøbbel med elektrisk anlegg. Sikring tenningslås går etter 1-2 minutter og ledning er varm. Det ser for meg ut til at herfra ender ledninger opp på henholdsvis coil og choke. På choke er det også varmegang. Noen ide om forklaring der ute? 

Jeg kjenner ikke til typebetegnelse på choke, men den har i allefall 2 ledninger tilkoblet. Jeg vet dessuten ikke hva riktig sikring skal være. Den som satt i røyk (glass),og jeg klarte ikke se hva styrke den hadde. Har prøvd 10 og 15. de ryker raskt. Med 25 ble det så varmt at jeg ikke ville la motoren gå mer. Jeg har forøvrig ikke gjort noe med ledningsnett, bare koblet opp som tidligere, men noe kan selvsagt ha blitt feil. Vet bare ikke hvor jeg skal lete…

Det skal sjølvsagt ikkje være den minste varme i ledningane. Ei heller er det særlig strømstyrke som skal være tilstede. Enten har du elendige tilkoblinger med veldig lav spenning eller så er nåke lignende galt. Er coil og choke samme ledningen eller er det kvar sin? Og kor går minus ledningen til choke. Har den god kontakt 

Redigert av Cerberus (see edit history)

Er på jobb, så jeg må se i ettermiddag. Kun ledning fra sikring til choke som blir varm så langt jeg har funnet ut. Dette med sikringen forvirrer meg. En kraftig ledning fra tenningsnøkkelen går inn på sikring og ut derfra går en lilla vesentlig tynnere mot choke som nevn. Blir ikke dette et problem ang. størrelse på sikringen? 

Om dette er originalt så er den tjukk nok mht strømtrekk og original sikringsverdi. 

Men siden dette ledningsnettet da er 35 år gammelt så er alle punkt og skjøter svært utsatt for dårlig kontakt. Det kan fort smelte en kabel en eira sikringsholder. Ville kvitta meg med den glasssikringen og satt inn en ny bladsikring. Om  kobberen stort sett er  svart når du avmantler ville eg skiftet heile ledningen. 

Når det er så gammelt så kan svake punkt også oppstå midt i ledningen og det er usynlig fra utsiden.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...