Valkyrja Startet 12.Juli.2022 Del på Facebook Startet 12.Juli.2022 Har endelig fått montert en flett ny Raymarine axiom 7 kartplotter, og kjøpte med kart for to regioner. Fulgte manualen for kartnedlasting til punkt og prikke, men når jeg velger kartene fra sd-kortet går jeg fra oversiktskartet til sort skjerm, dvs menyene osv virker, men ingen kart vises. Plotteren gjennkjenner kartene når jeg setter i kortet, og jeg finner ingen informasjon på internett. Noen som har opplevd lignende? Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 12.Juli.2022 Del på Facebook Svart 12.Juli.2022 (redigert) Det kan være noe feil i nedlastingen, du kan forsøke å laste ned kartet på nytt (forsøk gjerne først å laste ned et lite området så slipper du å laste ned alt på nytt om det ikke hjelper) om det ikke hjelper ville jeg tatt kontakt med forhandler du kjøpte av og spurt om de kan hjelpe så du blir klar til tur 👍 Edit: Gjerne oppdater software på plotteren også, selv om den er nye har den ikke nødvendogvis nyeste software Redigert 12.Juli.2022 av Morten_L (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 12.Juli.2022 Del på Facebook Svart 12.Juli.2022 Du trenger V4….82 Sitér dette innlegget Link to post
Valkyrja Svart 13.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2022 Har oppdatert til nyeste software, fortsatt svart. Skal få lastet ned på nytt og se om det hjelper, finner jo fint lite på verdensveven om dette problemet. Litt irriterende at manualen ikke har én eneste side med feilsøking heller. Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 13.Juli.2022 Del på Facebook Svart 13.Juli.2022 Når jeg kjøpte mine kart fikk jeg med et Navionics CompactFlash PC adapter. Jeg lastet ned Navionics programvaren på PC. Her velger du hvilken plotter du har samt laster ned oppdaterte kart. Deretter satte jeg kortet i plotteren. Det er en stund siden jeg gjorde dette, men det er vel samme prosedyre enda? Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Valkyrja Svart 13.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2022 Barbaria skrev for 2 timer siden: Når jeg kjøpte mine kart fikk jeg med et Navionics CompactFlash PC adapter. Jeg lastet ned Navionics programvaren på PC. Her velger du hvilken plotter du har samt laster ned oppdaterte kart. Deretter satte jeg kortet i plotteren. Det er en stund siden jeg gjorde dette, men det er vel samme prosedyre enda? Fikk et minnekort med, og lastet ned med kode på nettsiden til raymarine. Aner ikke hva som er galt, for plotteren gjenkjenner filene og laster inn automatisk, men da med sort kart uten annet enn posisjonen på. Sitér dette innlegget Link to post
aleksbe Svart 13.Juli.2022 Del på Facebook Svart 13.Juli.2022 Hadde prøvd med kundeservice hos Raymarine ettersom det er ein ny plottar. Eventuelt tatt kontakt med forhandlar. Eg har sjølv brukt Garmin sin kundeservice for oppdatering av gammal plottar og der fekk eg god hjelp, vil tru Raymarine også ordner dette. Sitér dette innlegget Link to post
Valkyrja Svart 15.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2022 Endte opp med å laste ned kartet på nytt, sure gb med mobildata, men verdt et forsøk. Nå fungerer det uten problemer, bare litt smått irriterende at jeg ikke fant ut hva som var galt. Uansett, takk for hjelpen folkens! Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 16.Juli.2022 Del på Facebook Svart 16.Juli.2022 Godt det løste seg! Har opplevd det med kartnedlastning før. Går stort sett bra, men av og til er det ett eller annet som kvoter deg til, løses med å laste ned på nytt. EDB'ens veier er uransakelige Forøvrig en kjempegod kartplotter som du nok vil få mye glede av! Sitér dette innlegget Link to post
Valkyrja Svart 16.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2022 Det er jo alternativ nr2 fra all tech-support, bare slått av restart Bare vanskelig med nett til havs... Fikk brukt den igår, den er helt fantastisk! Supert brukergrensesnitt, og savner ikke noe på kartene Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.