Jump to content

Raymarine axiom 7 kartplotter, lighthouse kart gir sort skjerm/laster ikke inn

Valkyrja

Recommended Posts

Har endelig fått montert en flett ny Raymarine axiom 7 kartplotter, og kjøpte med kart for to regioner. Fulgte manualen for kartnedlasting til punkt og prikke, men når jeg velger kartene fra sd-kortet går jeg fra oversiktskartet til sort skjerm, dvs menyene osv virker, men ingen kart vises. 

Plotteren gjennkjenner kartene når jeg setter i kortet, og jeg finner ingen informasjon på internett. Noen som har opplevd lignende?

Det kan være noe feil i nedlastingen, du kan forsøke å laste ned kartet på nytt (forsøk gjerne først å laste ned et lite området så slipper du å laste ned alt på nytt om det ikke hjelper) om det ikke hjelper ville jeg tatt kontakt med forhandler du kjøpte av og spurt om de kan hjelpe så du blir klar til tur 👍

Edit:

Gjerne oppdater software på plotteren også, selv om den er nye har den ikke nødvendogvis nyeste software

Redigert av Morten_L (see edit history)
Barbaria skrev for 2 timer siden:

Når jeg kjøpte mine kart fikk jeg med et Navionics CompactFlash PC adapter. Jeg lastet ned Navionics programvaren på PC.

Her velger du hvilken plotter du har samt laster ned oppdaterte kart.

Deretter satte jeg kortet i plotteren.

Det er en stund siden jeg gjorde dette, men det er vel samme prosedyre enda?

Fikk et minnekort med, og lastet ned med kode på nettsiden til raymarine. Aner ikke hva som er galt, for plotteren gjenkjenner filene og laster inn automatisk, men da med sort kart uten annet enn posisjonen på.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...