Jump to content

Dokumentasjon på gammel båt

MY Oleanna

Recommended Posts

Hei. Skal selge min Viksund 880 Frontier.

Har en interessent i Sweitz av alle plasser....

Nå spør han: Can you please send me a copy of the sailing license / flag certificate / boat document.

Vet ikke helt hva han sikter til...?

Videre lurer han på: 

I do not know if I can navigate with the Norwegian registration (I have the patent for the high seas but I am Swiss)

Noen som kan hjelpe?

Redigert av Carmen (see edit history)

Patent for the high seas????

Men denne båten er så gammel, at du skal slite å finne noe videre dokumentasjon på den. Vi har sjøl en 880 fra 1980 som fiskebåt, å der finnes det nada dokumentasjon. Å vi kjøpte den fra datteren av første eier, som hadde daue da.

Alt av papirer fra dag en lå i båten. Men ikke noe annet enn en kjøps kontrakt fra viksund på selve båten.

Denne båten, er jo fra lenge før det kom noe CE eller andre krav til godkjenning.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Ja det var det jeg også tenkte. Trur jeg bare sender bilde av båtkortet fra småbåtregisteret 😂 Det er det nærmeste jeg kommer dokumentasjon...

Man trenger vel ikke noe bevis for å seile langs norskekysten om man er en gammel gubbe?, Og å krysse over til Danmark kan vel ikke være noe værre?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...