Jump to content

Dokumentasjon på gammel båt


MY Oleanna

Recommended Posts

Hei. Skal selge min Viksund 880 Frontier.

Har en interessent i Sweitz av alle plasser....

Nå spør han: Can you please send me a copy of the sailing license / flag certificate / boat document.

 

Vet ikke helt hva han sikter til...?

 

Videre lurer han på: 

I do not know if I can navigate with the Norwegian registration (I have the patent for the high seas but I am Swiss)

 

Noen som kan hjelpe?

Redigert av Carmen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Patent for the high seas????

Men denne båten er så gammel, at du skal slite å finne noe videre dokumentasjon på den. Vi har sjøl en 880 fra 1980 som fiskebåt, å der finnes det nada dokumentasjon. Å vi kjøpte den fra datteren av første eier, som hadde daue da.

Alt av papirer fra dag en lå i båten. Men ikke noe annet enn en kjøps kontrakt fra viksund på selve båten.

Denne båten, er jo fra lenge før det kom noe CE eller andre krav til godkjenning.

 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Ja det var det jeg også tenkte. Trur jeg bare sender bilde av båtkortet fra småbåtregisteret 😂 Det er det nærmeste jeg kommer dokumentasjon...

Man trenger vel ikke noe bevis for å seile langs norskekysten om man er en gammel gubbe?, Og å krysse over til Danmark kan vel ikke være noe værre?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...