Jump to content

VP Tamd 41a jeg sliter med og få lade trykk !!?


Dacapo 8100

Recommended Posts

Hei jeg har en Volvo penta tamd 41a fikk noe tull med intercoolern da den lakk vann, har fått fiksa det, men jeg sliter med og få lade trykk, får så vidt 2100 rpm og når jeg gasser på ryker den bare svart, hva kan jeg skjekke, virker ut som om turboen virker ikke noe slark, kom gjerne med noen forslag jeg bør skjekke ut ?

Link to post
Share on other sites

Svart røyk tyder på for mye diesel i forhold til luft. Det er sjelden at for mye diesel er problemet, såfremt det ikke har blitt tuklet med dieselpumpa. 
 

Fokuser på lufttilførselen. Test uten luftfilter og med motorromslukene åpne, det er gratis. Deretter vil ladeluftkjøler og turbo være kandidater å sjekke. Sjekk først at det ikke er luftlekkasje mellom turbo og ladeluftkjøler eller mellom ladeluftkjøler og manifoil. 

Redigert av Brigg (see edit history)

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...