Røyl Startet 29.Juli.2022 Del på Facebook Startet 29.Juli.2022 Hei Jeg har nylig kjøpt en ny gammel båt. I den sitter det en VP aq 140a. Det er montert en slange fra hullet der en fyller på olje. Slangen fører til en "boks". Derfra går det en ny slange ned i nedre del av motoren igjen. Se bilder. Det kan se ut som det mangler en motor eller en annen tikobling i "boksen". Hva er dette og kan jeg bruke motoren med denne modifiseringen? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 29.Juli.2022 Del på Facebook Svart 29.Juli.2022 Modifisert dette. Ser heller ikke ut som dette er en original 140 motor. I allfall ikke toppdeksel. Så dette er muligens laget til for å slippe åndig fra topplokk som egentlig skal gå i fra en stuss på toppdeksel og inn på flammedemper som skal over forgassere. Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Røyl Svart 29.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2022 Jeg ser også nå at topplokket ikke ligner på det originale i manualen, i alle fall ikke i halsen der en vanligvis fester oljelokket. Men har dette noe å si? Er det en vanlig modifikasjon? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 29.Juli.2022 Del på Facebook Svart 29.Juli.2022 Jeg tipper det kan være byttet hele motoren eller toppen til en nyere type motor. Denne modifisering har ingen betydning og er en bedre løsning en hvordan det er originalt Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Røyl Svart 29.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2022 Det var godt å høre. Men hvordan etterfyller en olje på denne varianten? Gjennom oljepeilerrøret? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 30.Juli.2022 Del på Facebook Svart 30.Juli.2022 Det ser ut som et vanlig oljelokk som er modifisert. Så den er sikkert bare å vri av på vanlig måte Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Røyl Svart 5.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2022 Takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.