Jump to content

Jeg bare undrer litt..... (Importerte båter på Finn.no)


Halvorsn

Recommended Posts

Det er vel ikke umulig -- risikoen er vel da at man kjøper en kondemnert båt, med muligheten for underliggende skader og svakheter som kan ta nattesøvnen fra enhver?

 

Men det kan jo også være mer eller mindre hel- eller halvsarvete båter som ikke har fått det vedlikehold de trenger og fortjener. Og siden markedet i USA er så vidt stort, og prisene mer i drømmeland enn våre (bl. a. ingen hk-avgift :rolleyes:) så kan det jo hende at det er dårlig marked for de mest slitte båtene der borte. Og prisene da deretter...

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det må jo sies at bruksmønsteret der borte er totalt annerledes enn her hjemme.

 

Når jeg fikk min båt, så var overraskelsen stor da jeg entret den for første gang...

 

Skitten og fæl på alle måter inni og putene var mildt sagt utslitte.... :nonod:

 

Gikk en del del timer med vasking før det begynte å ligne på båt igjen ja... :lol:

 

MEN; -det var ikke en uoverkommelig jobb, og langt bedre enn å kjøpe en overpriset gammel båt her hjemme. :yesnod:

 

mvh

harBayliner

Link to post
Share on other sites

Kan det ha noe å gjøre med at båter i "mint condition" - rene og pene eksemplarer - selger seg selv "over there", mens nedslitte og møkkede båter (uselgelig vare) blir eksportert til oss "over here"? Det er jo alltid noen mellommenn som ser sitt snitt i å kjøpe billig og selge dyrt.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Det er jo alltid noen mellommenn som ser sitt snitt i å kjøpe billig og selge dyrt

:yesnod:

 

Det er nok en god forretningside. Et lite marked, sugent på båt, men med begrensete ressurser totalt sett. Alt man trenger er en mobiltelefon og internett-tilgang, så er man "in business". Pluss, naturligvis, at man kan føre mange reiser til Det Forjettede Land til utgift i regnskapet. Utgiftsført ferie i Florida må vel være fristende??

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Leste i magasin fra USA at 70% av marinaene langs gulfkysten ble ødelagt i den siste orkanen. Skadeanslag opp mot 1,5 milliart US$ bare i havner og båter. Mange båter er selvsagt totalhavarert mens en del er litt ødelagt. De fleste hives ut på auksjoner og her kan oppkjøpere skaffe seg litt av hvert.

Klart man får et annet forhold til båter når muligheten til at denne forsvinner i neste orkan stadig er til stede. Derfor er mange amerikanske båter ikke tatt vare på slik vi gjør det og litt skade gjør jo ikke saken bedre.

Allikevel - mange greie båter til lave priser, noe som passer for mange, også her i Norge. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Skitten og fæl på alle måter inni og putene var mildt sagt utslitte.... :nonod:

 

Gikk en del del timer med vasking før det begynte å ligne på båt igjen ja... :lol:

 

MEN; -det var ikke en uoverkommelig jobb, og langt bedre enn å kjøpe en overpriset gammel båt her hjemme. :yesnod:

Det er nå faktisk mulig å få en bra båt derfra også da selv om det ikke gjelder alle, den jeg kjøpte var strøken på alle måter med unntak i en mindre lekasje fremme. Men det kommer nok fra at båten ver veldig lite brukt. (260t)

Link to post
Share on other sites

Han som jeg kjøpte Baticen av kjøpte en Bayliner fra USA og fikk en kjempejobb med renovering. Båten hadde vært under vann. Mugg og rått overalt. Jeg vil se båten jeg kjøper og velger å kjøpe her i landet.

Det koster nok mindre både i tid og penger å dra over å kikke på den selv først ja. Er vel heller ikke store forskjellen om en tar den inn helt selv.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...