dieselfan Startet 3.August.2022 Link til dette innlegget Startet 3.August.2022 Har en Kubota D722 som jeg trenger deler til ifm overhaling og ønsker å ha litt flere leverandører å velge fra. Er det noen som vet hvilke merker som bruker disse basemotorene? Link to post
dieselfan Svart 3.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2022 Takk, da er jeg gjort kjent med Beta Marine BD722. Noen andre? Link to post
dude Svart 3.August.2022 Link til dette innlegget Svart 3.August.2022 Hei. Nanni n3. 21 er samme motor Nogva selger dem, men de lagerfører ikke mye deler lenger. Jeg har en slik som trenger nye stempler og ringer mm. Si gjerne fra om det finnes god pris en plass. Link to post
omhI Svart 3.August.2022 Link til dette innlegget Svart 3.August.2022 https://www.alesundmotorverksted.no/motor-industri/kubota Link to post
dieselfan Svart 3.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2022 dude skrev for 6 timer siden: Jeg har en slik som trenger nye stempler og ringer mm. Si gjerne fra om det finnes god pris en plass. Det skal jeg @omhI takk for linken Da ser lista foreløpig slik ut: Beta Marine BD722 Nanni n3. 21 Link to post
index Svart 4.August.2022 Link til dette innlegget Svart 4.August.2022 Ålesund Motorservice oppgir jo følgende på sine sider: Kubota sine industrimotorer er prisgunstig, og kjøp av ny motor er oftest mer lønnsomt enn å overhale den gamle. Så kanskje det kan være en ide å få pris på en ny industrimotor? Og bare flytte over "de ytre ekstremiteter"? "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
dieselfan Svart 4.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2022 index skrev for 1 time siden: kanskje det kan være en ide å få pris på en ny industrimotor? Og bare flytte over "de ytre ekstremiteter"? Ja, det er helt klart en mulighet. I mitt tilfelle så er jeg klart motstander av bruk og kast, så kan motoren overhales så velger jeg det. Det blir trolig et lite prosjekt sammen med neste generasjon og jeg gleder meg til å gjøre jobben og å bli kjent med motorens innvendige løsninger. Den blir også bygget om for å kunne drive 24V generator, brannpumpe og hydraulikk, så den blir med meg til jeg gjør som Doffen... Link to post
index Svart 4.August.2022 Link til dette innlegget Svart 4.August.2022 dieselfan skrev 6 minutter siden: I mitt tilfelle så er jeg klart motstander av bruk og kast, så kan motoren overhales så velger jeg det. Jeg kan kjenne meg igjen i den der ja. Men samtidig så er det et økonomisk element som man ikke alltid kan se helt bort fra. Men jeg liker å finne ut hva og hvorfor først. Så ting blir som regel demontert før valget tas... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
dieselfan Svart 4.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2022 index skrev 1 minutt siden: jeg liker å finne ut hva og hvorfor først. Så ting blir som regel demontert før valget tas... Den oppskrifta kommer vi til å følge Min motor har moderat timetall, er "lettere varmkjørt" etter et slangebrudd, så det blir en "deglassing" lett honing, også får vi måle opp og så om vi må ha nye foringer, eller om det holder med nye stempel, fjærer, toppakning og ventilsliping.. Takk for gode råd Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn