Jump to content

Navionics app nekter å bygge rute under Værstebrua i Fredrikstad!

Tore B

Recommended Posts

Javi skrev for 11 timer siden:

Det er jo litt interessant @GeirFrode

Du skal vel ikke klare å komme under der med en St.Cruz?

Jeg har jo båten liggende i Mossesundet, og seiler ofte gjennom kanalen når jeg skal ut på tur. Kanalbrua i Moss går fint. Minste seilingshøyde er 4,5 m. Og min 310 er ikke så høy. Det hender jeg må legge ned vhf antennen hvis det veldig høy vannstand, men det går vanligivs bra.

Vi har også en Viksund 340 i havna jeg ligger i, og den går også vanligvis under. Jeg vet at han har hengslet targabøylen, men tror ikke det er behov for å legge ned den så ofte heller.

Bellil skrev for 18 timer siden:

Mener å huske at Navionics ikke tar hensyn til høyde på broer når den lager en rute. Høyden på båten legges jo heller ikke inn, men uansett så er det nok en feil i kartgrunnlaget på app.

Høyden på båt legges inn og Navionics tar hensyn til dette når rute lages.

• 1 måned senere...
Tore B skrev On 4.8.2022 at 17.25:

Høyden på båt legges inn og Navionics tar hensyn til dette når rute lages.

Hvor legger man inn høyden på Navionics på web? Jeg finner det nemlig ikke der og kan ikke huske å ha sett det på appen på Androidpad heller.
Bilde fra web.

bilde.png.d344419272854a5f6f772bfda75712b4.png

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

Hei

Det var da merkelige saker............ og det sier meg at det kun er et hjelpemiddel, som må etterkontrolleres manuelt før man kan stole på slike automatisk genererte ruter.

Bug i kartgrunnlag

Bug i program / funksjoner

Det forundrer meg enda mere at brukere av dette programmet på Android ikke finner angivelsen av max høyde på egen båt?

Jeg har hatt Navionics som et tillegg til mitt hovedsystem, for sammenligningens skyld, og har flere ganger kontaktet support, siden de la inn autoroute funksjonen for flere år siden, pga av åpenbare feil / farlige situasjoner hvis man skulle stole på dette!

DERFOR:

Kunne bare ikke la være å sjekke på min tlf med Android 12 og Navionics Boating Version: 18.0.2 , og jeg har ihvertfall ingen problemer med å endre max høyde (som sto på 20 meter) til mere realistisk høyde for min båt!

Seastar:thumbsup:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...