Tore B Startet 3.August.2022 Link til dette innlegget Startet 3.August.2022 (redigert) Plutselig så nekter appen både på telefon og iPad å bygge rute under den brua. Jeg har sjekket at høyden på båten som er angitt i appen er riktig. Er det noen som har Navionics som gidder å sjekke så jeg kan utelukke eller bekrefte at feilen ligger hos meg? Redigert 3.August.2022 av Tore B (see edit history) Link to post
Huth Svart 3.August.2022 Link til dette innlegget Svart 3.August.2022 Sjekket nå, og samme feil her. Link to post
Blouberg Svart 3.August.2022 Link til dette innlegget Svart 3.August.2022 (redigert) Testet i Web versjonen, der ser det ut til å funke, men blir feil når det synkes til app.. Så dette er nok en bug Redigert 3.August.2022 av Blouberg (see edit history) Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
GeirFrode Svart 3.August.2022 Link til dette innlegget Svart 3.August.2022 (redigert) Samme feil hos meg også, på android nettbrett. Nettopp oppgradert med siste versjon. Sjekket for moro skyld samme type rute gjennom Mossekanalen, og ingen problem med broen der. Ruten gikk rett igjennom. Redigert 3.August.2022 av GeirFrode (see edit history) Link to post
Bellil Svart 3.August.2022 Link til dette innlegget Svart 3.August.2022 Mener å huske at Navionics ikke tar hensyn til høyde på broer når den lager en rute. Høyden på båten legges jo heller ikke inn, men uansett så er det nok en feil i kartgrunnlaget på app. A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Javi Svart 3.August.2022 Link til dette innlegget Svart 3.August.2022 Det er jo litt interessant @GeirFrode… Du skal vel ikke klare å komme under der med en St.Cruz? Link to post
Honduras Svart 3.August.2022 Link til dette innlegget Svart 3.August.2022 Det er to broer der. Er det slik at det stopper på begge sider av den nye broa, men går greit under den gamle? * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Popeye70 Svart 3.August.2022 Link til dette innlegget Svart 3.August.2022 Fungerte fint på min iPhone. SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
GeirFrode Svart 4.August.2022 Link til dette innlegget Svart 4.August.2022 Javi skrev for 11 timer siden: Det er jo litt interessant @GeirFrode… Du skal vel ikke klare å komme under der med en St.Cruz? Jeg har jo båten liggende i Mossesundet, og seiler ofte gjennom kanalen når jeg skal ut på tur. Kanalbrua i Moss går fint. Minste seilingshøyde er 4,5 m. Og min 310 er ikke så høy. Det hender jeg må legge ned vhf antennen hvis det veldig høy vannstand, men det går vanligivs bra. Vi har også en Viksund 340 i havna jeg ligger i, og den går også vanligvis under. Jeg vet at han har hengslet targabøylen, men tror ikke det er behov for å legge ned den så ofte heller. Link to post
Tore B Svart 4.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2022 Honduras skrev for 18 timer siden: Det er to broer der. Er det slik at det stopper på begge sider av den nye broa, men går greit under den gamle? Det er riktig! Gangbrua er heller ikke noe problem. Link to post
Tore B Svart 4.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2022 Bellil skrev for 18 timer siden: Mener å huske at Navionics ikke tar hensyn til høyde på broer når den lager en rute. Høyden på båten legges jo heller ikke inn, men uansett så er det nok en feil i kartgrunnlaget på app. Høyden på båt legges inn og Navionics tar hensyn til dette når rute lages. Link to post
BingoBonzo Svart 4.August.2022 Link til dette innlegget Svart 4.August.2022 Min Axiom med Navionics prøver alltid å lede meg under broen til Jarlsø i Tønsberg, den er ca 1.8m og jeg har lagt inn seilingshøyde på 4m.. Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Tore B Svart 4.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2022 BingoBonzo skrev for 3 timer siden: Min Axiom med Navionics prøver alltid å lede meg under broen til Jarlsø i Tønsberg, den er ca 1.8m og jeg har lagt inn seilingshøyde på 4m.. Mye rart her! Jeg får denne ruta. Link to post
sap_2000 Svart 5.August.2022 Link til dette innlegget Svart 5.August.2022 Like greit. Autoroute er som regel langt fra ideelt, tar ikke hensyn til vær og sø og til tider leger den opp ruter som er direkte farlige. Lag heler rutene selv. Mvh. SAP Link to post
wilma Svart 5.August.2022 Link til dette innlegget Svart 5.August.2022 Som @sap_2000 sier. Forslagene til autoroute er ikke like bra alltid, har gjort samme erfaring. Det er uansett et hjelpemiddel som må sees på som et assistentsystem, skipperen har uansett ansvaret til syvende og sist. Link to post
Bellil Svart 24.September.2022 Link til dette innlegget Svart 24.September.2022 Tore B skrev On 4.8.2022 at 17.25: Høyden på båt legges inn og Navionics tar hensyn til dette når rute lages. Hvor legger man inn høyden på Navionics på web? Jeg finner det nemlig ikke der og kan ikke huske å ha sett det på appen på Androidpad heller. Bilde fra web. A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Tore B Svart 24.September.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2022 Bellil skrev for 4 timer siden: Hvor legger man inn høyden på Navionics på web? Jeg finner det nemlig ikke der og kan ikke huske å ha sett det på appen på Androidpad heller. Bilde fra web. Her på iPad Link to post
Bellil Svart 24.September.2022 Link til dette innlegget Svart 24.September.2022 Takker. Det bør jo være det samme på Android, men dessverre hender det at samme app har forskjellige funskjoner på Android og iOs. A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Seastar Svart 25.September.2022 Link til dette innlegget Svart 25.September.2022 Hei Det var da merkelige saker............ og det sier meg at det kun er et hjelpemiddel, som må etterkontrolleres manuelt før man kan stole på slike automatisk genererte ruter. Bug i kartgrunnlag Bug i program / funksjoner Det forundrer meg enda mere at brukere av dette programmet på Android ikke finner angivelsen av max høyde på egen båt? Jeg har hatt Navionics som et tillegg til mitt hovedsystem, for sammenligningens skyld, og har flere ganger kontaktet support, siden de la inn autoroute funksjonen for flere år siden, pga av åpenbare feil / farlige situasjoner hvis man skulle stole på dette! DERFOR: Kunne bare ikke la være å sjekke på min tlf med Android 12 og Navionics Boating Version: 18.0.2 , og jeg har ihvertfall ingen problemer med å endre max høyde (som sto på 20 meter) til mere realistisk høyde for min båt! Seastar Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn