Jump to content

Høy lading ved landstrøm


Maxum21

Recommended Posts

Har den alltid vært slik, eller har den blitt slik nå?

 

Regner med at den ikke har innstilling for forskjellige batterityper AGM, gel, syre)?

 

Noen ladere har et potmeter som du kan skru på for å justere ned ladespenningen. Hvis du har åpnet den så kan du jo studere kretskortet og se etter et slikt. 

Link to post
Share on other sites

Har du tatt av dekselet slik at du ser hele kretskortet? Ser du ingen potensiometer?

 

Lagt til:

Der kom @Stor Stas imellom 😊 

Jeg leste svaret ditt litt for fort. Når du skriver at det ikke er noen justeringsmuligheter, tolket jeg det som at du ikke kan stille om til ulike batterityper. Men jeg ser jo nå at du har stilt inn på blybatteri. Tolker det som åpent syre (da AGM og GEL jo også er blybatterier). Og det er jo akkurat hva jeg ville fram til. Åpne syrebatterier tåler gjerne høyere spenning, så det kan være årsaken til at laderen gir litt høy spenning ut. I tillegg kan den ha temperaturkompensasjon som gjør at den løfter spenningen ytterligere. 

Redigert av Komodo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...