Nordkapp16.5 Startet 7.August.2022 Del på Facebook Startet 7.August.2022 hei, jeg har et par bolter under og rett over vannlinjen (for å feste brakett, båtmotor) og lurer på hva som er riktig produkt for å tette hullene. Sikaflex? tec7? Jeg fant dette på nett - er visst fra evinrude/johnson: IMPORTANT: Use a marine sealant rated for below waterline use. RTV silicone is not approved for below waterline use. Polyurethane sealants are not easily removed and may damage outboard or boat mounting surfaces when removed. Noen anbefalinger? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.August.2022 Del på Facebook Svart 7.August.2022 De du foreslår fungerer fint. Det aller meste i handelen nå er MS polymer basert, eller av tilsvarende kjemi. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
19 fot Svart 7.August.2022 Del på Facebook Svart 7.August.2022 (redigert) AMelbye skrev for 1 time siden: hei, jeg har et par bolter under og rett over vannlinjen (for å feste brakett, båtmotor) Det finnes mange braketter som festes i skroget over vannlinja og som løftes opp når de ikke er i bruk og senkes når de brukes, har du vurdert å bruke en slik? Finnes feks på Biltema til ca 1000 kr (men med 5 høydejusteringshakk så får jeg bare brukt 4 av dem, og jeg måtte modifisere håndtaket fordi det krasjet med motor når denne ble vippet opp). Husk på at hvis du setter brakett og motor veldig lavt så kan du lett drukne motoren når det blir litt sjø. Det gynger mer opp og ned langt ute på et hjørne enn der motorer vanligvis er plassert. Har selv motor på brakett og ser at selv med lang stamme så er motoren iblant nærme vannet, samtidig som den også iblant ruser opp i turtall fordi propellen slipper litt i vannet. Siste særlig hvis jeg hever den et hakk for å unngå dykking (bedre med rusing enn dykking). Redigert 7.August.2022 av 19 fot (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nordkapp16.5 Svart 7.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2022 takk for svar begge to! @19 fot med brakett mener jeg den delen av motoren som skrues fast til akterspeilet - ikke en brakett for festing av dorgemotor eller liknende - jeg skjønner at dette lett kan misforståes! båten kom med motoren festet med 4 bolter tvers gjennom akterspeilet. De to nederste er alltid under vann. Jeg spør siden jeg nå har motoren av (og i småbiter) og forhåpentligvis snart skal sette dette sammen igjen :) Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 7.August.2022 Del på Facebook Svart 7.August.2022 AMelbye skrev 2 minutter siden: takk for svar begge to! @19 fot med brakett mener jeg den delen av motoren som skrues fast til akterspeilet - ikke en brakett for festing av dorgemotor eller liknende - jeg skjønner at dette lett kan misforståes! båten kom med motoren festet med 4 bolter tvers gjennom akterspeilet. De to nederste er alltid under vann. Jeg spør siden jeg nå har motoren av (og i småbiter) og forhåpentligvis snart skal sette dette sammen igjen :) Ja, de boltene til motorfestet har lett for havne under vann. Jeg hadde en liten lekkasje der på ene båten rundt bolter som ikke brukes (sannsynligvis fra tidligere motor), tok da på noe som sannsynligvis er silikon (noen år siden, så husker ikke nøyaktig) og det har holdt greit. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 7.August.2022 Del på Facebook Svart 7.August.2022 Jeg har god erfaring med Tec7 og Biltema Multibond. Begge er MS polymer mener jeg. Tec7 under vann holder mye bedre enn Tec7 som er utsatt for sol. Min erfaring er fra saltvann Fungerer også fint å lime og fuge fuktige flater. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.