Jump to content

Kjølesystem rensing utenbordsmotor


kveitefanger

Recommended Posts

Tenker å åpne kjølesystemet på utenbordsmotoren (Suzuki DT25 1998 mod, 2 cylindret) og få en skikkelig rens av kanaler da dette mest sannsynlig aldri er gjort. Forrige eier har ikke tatt godt vare på denne motoren.

 

Noen som har erfaring med dette? Må man bytte pakninger ved dette, eller kan man unngå dette?

Har også en flaske med tubepakning liggende, men regner med dette er noe man vil unngå? :crazy:

 

Får gjennomgang på kjølevann ved tomgangskjøring, men det er veldig varmt vann, så mistenker at kanaler er delvis tette. Termostat åpner også, jeg får vann ut av eksos men det er ikke mye. 

Får ikke testet motoren skikkelig før nytt undervannshus er på plass, motor ellers er nå etter mye om og men veldig fin ellers etter en finjustering av forgasser. 

 

 

Link to post
  • 8 måneder senere...

Har en Suzuki DT 9.9 1997 som blir for varm etter 5-10 minutter kjøring. Har byttet impeller og termostat, mistenker tette kjølekanaler. Fant du ut av kjøleproblemet ditt? Jeg lurer på om jeg kan spyle vann/systemrens direkte i stigerøret fra impellerhuset for å være sikker på å få fordelt systemrens godt i kjølekanalene. Vet noen om det er OK å spyle i dette røret eller om man kan skade motoren?

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...