JePeKj Startet 9.August.2022 Del på Facebook Startet 9.August.2022 (redigert) Har gammel type 3 bladet propell, og savner litt skyv så kunne tenkt meg å oppgradert til moderne prop. Min er såvidt eg har funnet ut: festet med sett skrue. Altså passer ikkje kit som ligger i Norske nettbutikker. Har prøvd å søke world wide uten å lykkes. Nokken som har tips? sånn ser den ut: Muligens nyere motor/innedel: Gammelt 1998 girhus med zink skrudd i bakkant. Bildet viser altså bakkant og ikkje propell innfesting. Redigert 9.August.2022 av JePeKj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 9.August.2022 Del på Facebook Svart 9.August.2022 (redigert) Hold igjen propellen og skru av mutteren som holder propellen. Skruen i senter er til sinken. Den skrurxdu ut med en umbrakonøkkel. Under der sitter mutteren til propellen. Skru av på den siden propellen sitter. Du trenger bare ny propell. Ingenting annet. Redigert 9.August.2022 av Chilli Solbris (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
JePeKj Svart 9.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2022 Ja nei, glemte å skrive på bildet at her står zink i bakkant av hus. Propellen er festet med sett-skrue. Gamle greier mao, fra 1998. Mulig innedel er fornyet seinere. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 9.August.2022 Del på Facebook Svart 9.August.2022 Ta bildet fra den andre siden. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hulda Svart 9.August.2022 Del på Facebook Svart 9.August.2022 Hvis du skjekker på hjemmesiden til Sleipner, finner du vel ut hvilke oppgraderinger som kan foretas. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.August.2022 Del på Facebook Svart 9.August.2022 (redigert) Høres ut som om du har et gearhus av den gamle typen SP55, og at det er påmontert en ny SE60 motor. På de eldre gearhusene passer ikke de nye komposittpropellene. Hjalp en kar med å tilpasse en slik, men det ble en jallajobb hvor vi gjenget opp akseltappen for å sette på mutter. Ville ikke gjort det på min egen båt, men han insisterte. JePeKj skrev for 1 time siden: Muligens nyere motor/innedel: Ja, det er helt sikkert. SE60 kom med fembladers komposittpropell. JePeKj skrev for 1 time siden: Altså passer ikkje kit som ligger i Norske nettbutikker. Har prøvd å søke world wide uten å lykkes. Nå er jo Sleipner / Sidepower et norsk produkt, produsert i Fredrikstad, så det hjelper nok lite å gå til det store utland Redigert 9.August.2022 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
JePeKj Svart 10.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2022 Har sendt Sleipner en forespørsel. Også på om de har tegninger. Mulig det går an å 3Dprinte et adapter, evnt få maskinert et adapter? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.