Jump to content

Spørsmål om starter - Yanmar 3HM35F


Snekke111

Recommended Posts

Hei! Jeg må desverre bytte starter på min Yanmar 3HM35F, OE nummer er s12-77a. Men på nettet så finner jeg litt forskjellig med det samme OE nummeret.
Kan noen hjelpe meg å forklare hva som er forskjellen på disse? 

Dem har akuratt samme spesifikasjoner, 15 tenner og samme retning på starter, Men forskjellig utforming? hvorfor dette?

og om noen vet hvor jeg får tak i en som ikke koster skjorta så setter jeg stor pris på det også! :) 

 

 

Starter gammel.jpg

Starter ny.jpg

Link to post
Share on other sites

Snekke111 skrev for 5 timer siden:

Kan noen hjelpe meg å forklare hva som er forskjellen på disse? 

Dem har akuratt samme spesifikasjoner, 15 tenner og samme retning på starter, Men forskjellig utforming? hvorfor dette?

Det kan jeg hjelpe deg med, men da må du love å lese reglene for å poste på Forumet en gang til. Det er tre ord vi ikke har lov til å bruke i trådtittel, du starter med ett av de...

 

Hvorfor så forskjellig utforming på en starter:

Forklaringen er enkel, setter du to ingeniører på samme oppgave så er det slett ikke sikkert at det produktet som kommer ut i andre enden er det samme...  men begge kan gjøre jobben :thumbsup:  og det er jo det viktige.

 

Om en har ett lager på hver side av tannhjulet som skal drive svinghjulet, eller to lager på den ene siden er ikke viktig, så lenge motoren starter.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...