nn- Startet 15.August.2022 Del på Facebook Startet 15.August.2022 Hei, Jeg skal selge båten. Kjøper skal låne med pant i båten som er registrert i skipsregisteret. Hvordan fungerer det i praksis? Må skjøte over på nye eier før banken betaler ut? Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 15.August.2022 Del på Facebook Svart 15.August.2022 Ja. De kan ikke ta pant i din båt. Sitér dette innlegget Link to post
Lunde14 Svart 15.August.2022 Del på Facebook Svart 15.August.2022 Banken vil nok ikke betale ut før de har pant i båten, få hans bank som skal ha pant i din båt til og ordne det formelle så vet du at du får pengene. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 15.August.2022 Del på Facebook Svart 15.August.2022 Tryggeste er å bruke en oppgjørsmegler. Din bank og hans bank har sikkert begge den myndigheten. Tryggest men det koster. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 15.August.2022 Del på Facebook Svart 15.August.2022 Gjort dette 3 ganger, begge veier! fungerer smertefritt, din bank får en bankgaranti fra kjøpers bank. først da kan skjøte overføres trygt. dette fikser bankene seg i mellom på en trygg og sikker måte Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
dieselfan Svart 15.August.2022 Del på Facebook Svart 15.August.2022 MaSa skrev 8 minutter siden: Gjort dette 3 ganger, begge veier! Tok bankene betalt for det? (eller har du et særs godt bankforhold? ) Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 15.August.2022 Del på Facebook Svart 15.August.2022 dieselfan skrev 3 minutter siden: Tok bankene betalt for det? (eller har du et særs godt bankforhold? ) Banken har aldri tatt betalt for dette, hverken for meg eller motpart. Jeg har ikke spesielt godt baneforhold da jeg er en av de som bytter bank med jevne mellomrom for bedre betingelser og renter…. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.