larole Startet 17.August.2022 Del på Facebook Startet 17.August.2022 Har funnet ut at det mest hensiktsmessige stedet for min dieselvarmer er på toalettet. OM jeg henger luftintaket til varmeren der, vil da hele kabinen få den klassiske båtdass-lukten, eller brennes denne luften opp, og lukter nøytralt? Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 17.August.2022 Del på Facebook Svart 17.August.2022 Hvis du mener inntak til forbrenningsluften så vil den brenne og forsvinne ut som eksos! Mener du derimot sugeluft for oppvarming så vil den odøren fordele seg ut i alle varmlufts utgangs kanaler. Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Komodo Svart 17.August.2022 Del på Facebook Svart 17.August.2022 It smells like a shitty idea Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
index Svart 18.August.2022 Del på Facebook Svart 18.August.2022 Komodo skrev for 6 timer siden: It smells like a shitty idea Indeed! Eneste fordelen er at det lukter ikke mer på dassen enn i resten av båten etterpå. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
hanto1 Svart 18.August.2022 Del på Facebook Svart 18.August.2022 Går fint å ha varmeren på dassen, bare ta oppvarmings luft fra et tilstøtende rom ( der lukten er noe nærmere nystekte vafler) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.August.2022 Del på Facebook Svart 18.August.2022 På Hulda hadde det ikke vært noe problem. Dodøren er oppe mot forgangen stort sett hele tiden. Og det er avtrekk. Nå er ikke vi på potta mer enn noen minutter i døgnet. Akkurat det er vel individuelt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.August.2022 Del på Facebook Svart 18.August.2022 Hvorfor ikke hente luft fra utsiden, så du får tørr varm luft hele tiden? Å kjøre resirkulering gir et heller fuktig innemiljø, tilsvarende å kjøre varmeapparatet i bilen på konstant resirkulering... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Grand Banks jr Svart 18.August.2022 Del på Facebook Svart 18.August.2022 Det beste er å hente luften til dieselvarmer utenfra. Da får du inn frisk luft , og du vil få mye tørrere luft. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Vittig Svart 18.August.2022 Del på Facebook Svart 18.August.2022 (redigert) Vil sterkt anbefale å få luft utenifra. Jeg bruker min dieselvarmer minst like mye til å "kjøle" ned båten på sommeren med viftefunksjonen som å varme opp båten på vår/høst. Blir et mye bedre klima i båten, spesielt siden man stort sett bare har lufting i toppen. Da får man presset ut varm luft i toppen og tilført kjølig luft nedenifra. Redigert 18.August.2022 av Vittig (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 18.August.2022 Del på Facebook Svart 18.August.2022 Beste stedet å hente lufte fra er ute,det eneste stedet som er værre enn toalettet er motorrommet har sett flere som monterer den der og ikke kobler til friskluft Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 20.August.2022 Del på Facebook Svart 20.August.2022 blir jo gøy når en med dårlig mage setter seg på potta hent oppvarmingslufta fra andre steder enn dass og motorrom Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Swingswong Svart 20.August.2022 Del på Facebook Svart 20.August.2022 Hulda skrev On 18.8.2022 at 8.05: Nå er ikke vi på potta mer enn noen minutter i døgnet. Akkurat det er vel individuelt Ikke alle drikker diesel til frokost å bruker nok mer tid Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.