rdalen Startet 21.August.2022 Del på Facebook Startet 21.August.2022 (redigert) Ekkoloddet på min e7D sluttet plutselig å virke. Dvs - den virker av og til i meget korte perioder. Jeg har prøvd å endre innstillinger på plotteren, og forsøkt innstilling for alle mulige givere uten resultat. Jeg har prøvd soft-reset og factory-reset. De gangene den virker, er det alltid på grunt vann - under 20 meter. Nedenfor er et skjermbilde. Har noen vært borti dette? Redigert 21.August.2022 av rdalen (see edit history) Sitér dette innlegget Hvis du ikke vet hvor du skal, er alle kurser like gode... Link to post
JanB Svart 21.August.2022 Del på Facebook Svart 21.August.2022 Opplever same problem med mitt Raymarine-utstyr. Ekkoloddet virkar med det same det er slått på, men så kuttar det etter ei lita stund. Det hender det koblar seg inn igjen også, for så å forsvinna igjen. Har sjekka det meste av kontaktar o.l. og alt ser ut for å vera i orden. Så eg følgjer tråden og er også spent på om nokon har nyttige erfaringar med tilsvarande. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Jonbra Svart 22.August.2022 Del på Facebook Svart 22.August.2022 Har du innvendig svinger/giver? I såfall kan det være så enkelt som at vesken/oljen den ligger i har lekket ut eller fordunstet. Beholderen/koppen den ligger i skal være så full at det ikke er noe luft i den. Sitér dette innlegget Link to post
rdalen Svart 26.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2022 Det er gjennomgående svinger. Jeg spekulerer på om plotteren kanskje ikke får nok spenning. Må forske litt på det. Sitér dette innlegget Hvis du ikke vet hvor du skal, er alle kurser like gode... Link to post
abbor Svart 26.August.2022 Del på Facebook Svart 26.August.2022 Se om det virker bedre med manuell innstillinger, dybde, forsterkning og TVG Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.