Gunnar Startet 22.August.2022 Del på Facebook Startet 22.August.2022 (redigert) Jeg skal montere en Yanmar 1GM i en Sjømann 22 snekke. Jeg ser at ved å bruke Yanmar originale motorlabber kommer beddingen veldig lavt ned i kjølsvinet fordi de bygger minst 10 cm ned fra motorens egne fester. Har sett på Sleipner sine motorfester, de bygger noe mindre og vil nok passe bedre, men er usikker på om de egner seg til denne motoren. Noen som har brukt Sleipner-fester på 1GM og kan dele erfaring med det? Tilleggsspørsmål: Yanmar spesifiserer ulike labber foran (merket "70") og bak (merket "50"). Er det vekten som labben tåler? Kan man ikke like gjerne bruke den stiveste begge steder? Bilder: Yanmar til venstre, Sleipner til høyre. Redigert 22.August.2022 av Gunnar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.August.2022 Del på Facebook Svart 22.August.2022 Har ikke brukt dem på 1GM, men Forden min står nå på slike av samme grunn som hos deg. Jeg måtte faktisk shimse mellom labb og brakett da det ikke var plass til mutter under. Fungerer helt utmerket hos meg i alle fall! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gunnar Svart 23.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2022 Det var vanskelig å finne noen som fører de minste Sleipner-labbene, så jeg prøver noen fra Maritim i stedet. Aner ikke hvem som lager dem, men spec-en 40-90 kg er innafor hva som burde passe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.