Jump to content

Hvor finner jeg brede flatstifthylser (8,4 / 9,5mm?)


code-

Recommended Posts

Trenger noen brede flatstifthylser/krympesko til starter og dynamo. Kan se ut som neste hakk opp i størrelse fra de "store" 6,3 mm som selges overalt er 8,4 eller 9,5 mm men hvem selger disse? Fant ingenting på eBay heller, vil helst ha typen med smeltelim, men vanlig type går også til nøds. 

Link to post
Share on other sites

Da var jeg kommet ett hakk videre. Viste seg at dynamoen min (Lucas) også har vanlig tilkobling for ringkabelsko, da kan jeg bruke passe stor kabel også. Synes det var litt stusselig med en 6mm² kabel fra dynamo og batteri slik det var tidligere. 70A dynamo så det er vel et under at kabelen ikke var svidd. 

Det er mye sånn mikkmakk i denne båten, derfor jeg gjør alt elektrisk på bunn av. Burde kanskje tatt flere bilder oppigjennom og laget et prosjekttråd så alle kunne fått seg en god latter. 

 

Da mangler jeg kun flatstifthylse til startmotor. Denne er noe mindre enn den på dynamo. Jeg antar den er 8,4 mm siden jeg klarer å "strekke" en vanlig 6,3 mm flatstifthylse med tang så den akkurat passer. 

 

Til opplysning så gjelder det starteren på en Yanmar 2QM20 - i tilfelle noen kjenner til størrelsen på denne flatstiften. (Den velkjente "hvite kabelen") 

Link to post
Share on other sites

de har alt av sånt på elektronikk-komponent-forhandlere som farnell, elfa, mouser, digikey og RS components. De har gjerne en del verktøy og materiell også og fri frakt om du handler for over 500kr+-

-Jeg klarer vanligvis å komme meg over fri frakt grensa bare ved å ta med noe "kjekt å ha" mens jeg er i gang.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...