Jump to content

Raymarine Axiom Lighthouse, autopilot holder ikke kursen

tobba

Recommended Posts

Har nylig overtatt en Viknes 930 2017 mod. Det er Raymarine Axiom Lighthouse med tilhørende autopilot med vribryter. Alt fungerer unntatt autopilot som jager +/- 5-10 grader styrbord og babord. Har forsøkt «alt» i menyen og mener jeg har kalibrert iht bruksanvisning. Kurs er stillet inn på det hvasseste av de 3 alternativ. Noen som har noen gode råd til meg?

@tobba Rorvinkelgiver er allerede nevnt av flere. Selv opplevde jeg betydelig bedre kursstabilitet etter å ha ettermontert en slik på 2017 Raymarine 150 autopilot. 

Har du rorvinkelgiver på din installasjon?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

• 2 uker senere...
tobba skrev On 9.9.2022 at 21.13:

Har nylig overtatt en Viknes 930 2017 mod. Det er Raymarine Axiom Lighthouse med tilhørende autopilot med vribryter. Alt fungerer unntatt autopilot som jager +/- 5-10 grader styrbord og babord. Har forsøkt «alt» i menyen og mener jeg har kalibrert iht bruksanvisning. Kurs er stillet inn på det hvasseste av de 3 alternativ. Noen som har noen gode råd til meg?

Hei  , kjent problem . Du må kjøre inn den nyeste software på piloten. Har du ikke plotter fra Raymarine så må du låne en med kabler å kjøre inn softwaren . Det tar maks 10 min .

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...