Jump to content

Er det noen som vet hvilken plastsjark dette er?


Ting Tong

Recommended Posts

skroget minner meg litt om eldre viksund 27, overbygget mistenker jeg er litt mer "custom" 

https://www.batasolan.fo/products-grid-images/viksund-27-skrokkur-til-solu-fyri-ein-rimuligan-pris/
 

20200303_133348-1.jpg

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Tja, det kan være alt mulig. Ser ut som et 70-tallsbygg i stilen, den gang ble det bygget mye i naust og skur rundt om kring, i tillegg til de mer kjente, store (som Viksund). Om du har noen mål, lengde og bredde først og fremst, er det nok lettere å sile:smiley: 

Enig i at skroget kan minne om Viksund, da tenker jeg føst og fremst på den tidlige 25. Turversjonen het Sabb Cruiser. 

Link to post
Share on other sites

Tipper det er skroget til Viksund Goldfish 31. Det er et av de mest produserte skrogene i Norge, med 4000-5000 produserte skrog. En liten andel gikk til lystbåter og motorseilere, resten til sjarker i alle fasonger i Norge, Island, Grønland og Afrika. 
Du kjenner lett igjen skroget under vannlinja, langkjølet og stikker 1,3m pluss/minus avhengig av ballast.

Har du et bilde av båten på land?

31 fot skroget til Viksund er 33 fot fra stevn til akter, og 31 fot i vannlinja, samt 320cm bredt.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...