Jump to content

Sleipner baugpropell lekker olje


Frivakt

Recommended Posts

mawilu skrev 1 time siden:

Olja på trøster en kan ikke komme i kjølen i båten,så det ikke kan men må være beholder eller slange enkelt og greit 

Min første tanke var at slangen var utett på stussen, men det havner olje på begge sider av tunellen. Lekkasje fra slangen kan ikke klatre over tunnellen..

 

Ser nesten ut som om det lekker mellom giret og glassfiberen. Det kommer ikke vann inn.

Link to post
Share on other sites

Gearhuset sitter under vann, inne i tunellen. Dersom du har en lekkasje på inngående aksel, altså den som kobles til motoren, er det vel tenkelig at det kan se ut som om det lekker mellom motor og gear.

 

Lagt til:

Hvilken truster har du?

Redigert av Komodo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Komodo skrev On 18.9.2022 at 9.21:

Hvilken truster har du?

I følge bruksanvisningen har den artillenr. 8112

 

mawilu skrev On 18.9.2022 at 9.21:

Som Brigg skrev er det oftest slange eller beholder som lekker,eneste andre mulighet er simringen under motor.Skru av de 4. Umbracoskruer på motor så ser du det tetningen sitter på akselen til gearet sort ring på første bilde

 Skal sjekke dette. Har nylig satt inn ny brytepinne. Kan hende fragmenter fra den som knakk har skadet simringen..?

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
mawilu skrev for 14 timer siden:

Vippes enkelt opp med et lite skrujern,simringen ha vel de fleste maskinforretning er jeg betalte 30 kr for et par uker siden

Da forsøker jeg det. Byttet du noe noe mer med det samme? Jeg har en mistanke om at de to pakningene i braketten også er modne for utskiftning. Her kan det vel også lekke olje inn i båten.

 

20221105_153936.jpg.b519bde5293418856ae2a698807a3920.jpg

 

Hva med tetningen rundt propellakslingen? Noen erfaring med å skifte den?

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...